Immunförsvar??

Veckan började med sol precis som jag hade hoppats och det var underbart att stå ute på jobbet i bara tröja och känna solen värma! Dock höll det fina vädret bara i sig i en dag...
I tisdags började jag känna mig snorig och trött och förstod vad som var på gång-Höstens första förkylning... :(
Jag hann inte ens jobba i två veckor förrän det var dags. Men det är ju svårt att undvika att bli förkyld när man jobbar på dagis och allra helst i början på terminen när man träffar en massa nya barn som man är nära hela tiden. Det är väl bara att gilla läget antar jag.. någon gång måste man ju för sjutton bli immun! Jag tycker att jag ständigt är täppt i näsan.... I slutet på veckan var det som att jag gick runt inne i en kupa. När man har lock för båda öronen, är täppt i näsan och snoret bara rinner är det svårt att uppfatta saker och ting som man gör normalt... Med nässpray och snorpapper i fickan klarade jag iallafall av veckan. I fredags hade vi planeringsdag hela dagen så det var inte så ansträngande. Jag såg helgen som ett par lediga dagar att vila upp och kurera mig på.

I fredagskväll var jag och Mamma och såg Mamma Mia på bio, den var verkligen uppiggande och rolig och en film man vart glad av, absolut sevärd!
Mamma bjöd på pizza innan så det var verkligen en mysig kväll som passade mig (och min förkylning) perfekt!




Igår städade jag och gjorde fint i lägenheten, sånt som man numera inne hinner med i veckorna.
På eftermiddagen var jag, mamma och pappa i stallet, alltså full styrka! Vi skurade den nya boxen som Chili ska stå i från golv till tak vilket tog sin lilla tid... jag var helt slut efteråt men fint blev det! Nu sitter alla vinstplaketter på plats (en skruvade pappa dit upp och ner för att han inte hade några glasögon på sig men det ska vi ändra idag, täckeshängaren är uppskruvad och ny halm är inlagd! Då var det bara att hoppas på att Chili skulle gilla sina nya grannar i boxarna bredvid och det verkade funka jättebra! Han såg ut att stormtrivas i sin nya stora box.

Imorse när jag vaknade blev jag otroligt sugen på kladdkaka så jag gick upp och bakade en innan frukost! Jag tror dessvärre att det vart en chokladkaka istället då den fick stå lite för länge i ugnen... Jag har inte smakat den än men med lite vaniljglass så blir det nog smarrigt ändå! Resten av dagen blir lugn. Jag tror att jag ska kika över lite varmare kläder i garderoben. Det har blivit kyligt i luften och det känns som höst ute... Ush inte redan... :( I fredags frös jag hela dagen och satt med en stor fleecetröja på mig inne. Det är ju bara början på september nästa vecka. Kan det inte få vara varmt ett tag till? Det är nu man ska tänka tillbaka på den underbara semestern i Turkiet med 40 gradig värme och bad i havet! Åh så skönt vi hade det!!!!




Nu ska jag smaka på mitt mästerverk till kaka! Sitter fortfarande i morgonrock och det är så skönt att strosa runt så när det är helg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0