Kräftskiva Ala Stall Sandbro

I Fredags var det dags för Kräftskiva med hela stallgänget. Den hölls hemma på Bettans inglasade altan. Perfekt att mamma och pappa bor på samma gata, fort att ta sig dit och fort att ta sig hem :) Mamma hade lagt kräftorna i vattenbad hela dagen för att de skulle tina ( men tydligen missat att spadet till kräftorna skulle vara kvar och inte hällas ut i vasken) vilket gjorde pappa väldigt upprörd.... Ingen av oss är några kräftexperter så det är ju inte så lätt... Efter c:a en kvarts muttrande så skalade han flitigt på utan att suga i sig spadet... Jag trodde inte ens att jag tyckte om kräftor men där hade jag fel, de var riktigt goda de små rackarna! Synd bara att det tar en evighet med alltihop för att äta en ynka liten kräftstjärt som blir kvar av djuret när man äntligen lyckats skala alltihop..... Drinkar och nubbar hälldes upp, partyhattarna var på plats och nubbevisor sjöngs, och så var kräftkalaset i full gång!

Jag och pappsen!

Timmarna gick och mörkret kom, jösses vad fort det blir mörkt nu.... Bettan serverade god efterätt och det dracks mer.

Ida tänker: Åh vad full pappa kommer bli nu- Mycket riktigt!
Han tackade artigt men bestämt nej när nubbe tidigare serverades. Han bortförklarade med att han inte kunde dricka nubbe tillsammans med kräftor... men ville bara inte erkänna att han inte klarar av stark sprit, hahaha han är rolig min pappa!

Klockan närmar sig 00 och folk börjar droppa av.. vi sitter kvar och gaggar ett tag till!



När vinflaskan tagit slut, gäsparna börjat komma och pappa blivit ännu fullare bestämde vi oss för att ta oss mot våran sida av Ålidsvägen.. Alla skojade om att vi skulle  sätta ut ett rep som pappa kunde följa när han gick hem, då han på tidigare kräftskivor hemma på gatan också blivit väldigt full och haft svårt att hålla rak kurs hemåt!! :)

Resten av helgen har faktiskt tillbringats hemma i Björklinge hos mamma och pappa. På lördagen åkte vi till Tierp för att titta på de de nationella tävlingarna. När vi kom dit stod regnet som spön i backen och dumma som vi var hade vi inte utrustat oss med varken regnkläder eller paraply. Jag tittade på dom jag kände men sen åkte vi därifrån....
Jag har friserat Chilis man så nu ser han riktigt prydlig ut! den hade växt på sig ordentligt under sommaren.

Idag, söndag hade vi utsläpp av stallets alla hästar. Efter det åkte vi hem och åt en god frukost med färska frallor från Hemköp :) Kl 10.30 var vi tillbaka i stallet för att rida och fixa annat. Väl hemma igen efter att ha hållt igång hela morgonen somnade jag skönt på soffan....

Nu är jag hemma i lägenheten igen och hos Jonathan som jag inte träffat något på hela helgen :(
Nu ska vi åka till Vänge och lämna en godispåse till Viktor som han lyckats glömma i Jonathans bil och är väldigt ledsen över... faktum är att vi tagit en och annan godisbit var ur den.. sorry!

Imorgon börjar jag jobba och det kanske låter konstigt men det ska bli ganska skönt att komma igång igen.. De flesta andra har fetaste ångesten när semestern är slut och det är dags att börja jobba igen men inte jag.. Är det nåt fel på mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0