Milkshake!

Just nu är jag inne i någon slags milkshakeperiod...... det är så himla gott! Receptet kommer ifrån mellanstadiet och jag har inte druckit det sen dess, men en kväll för några veckor sen fick jag för mig att jag skulle blanda iordning en och sen dess kan jag inte få nog av det :)

Idas Bananmilkshake:  (2 pers)

1 mosad banan
mjölk i lagom mängd
vaniljglass i lagom mängd
3 tsk oboy
en liten skvätt apelsinjuice

Rör ner allting i en bunke, vispa med elvisp tills det blivit fluffigt, Häll upp i glas- Färdigt att servera!



Helgen har varit skön, har vaknat vid 9.30 både lördag och söndag och känt mig utvilad! Igårkväll var jag hemma hos mamma och pappa och käkade lite tacos och hade det mysigt. Idag har jag varit på stan och träffat Sanna och Linnea vilket var väldigt trevligt! Det blir ju inte så ofta nu när man jobbar och är i stallet nästan varje kväll i veckorna, så vi har ju ett och annat att prata och skvallra om när vi ses :) Det blev en lättare lunch på Barista (efter att gått runt halva stan för att komma överns om vilket ställe vi skulle äta på!) och efter det vidare till cafe Linne, mitt favvofik, där vi tog en fika. Efter den trevliga stunden med tjejerna cyklade jag hem för att åka vidare till stallet och ta hand om Chili. Pappa hade köpt ett nytt fleecetäcke åt honom som var jättefint, tack pappa!

Imorrn är det måndag igen då, helgerna går fort och jag inleder veckan med att stänga 17.30... suck... men det ska nog gå bra, jag hoppas på sol!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0