Bio och chips med dipp!

Jaha då var det dags att uppdatera lite igen då! Jag har återigen tagit mig igenom en ganska tung vecka på jobbet.. Min näsa har varit täppt av någon anledning och jag har haft huvudvärk flera dagar.. fortfarande något som inte är helt bra i kroppen.. suck.. man blir bara så trött på att gå runt och vara småsjuk hela tiden.. Det har varit föräldrafika med julpyssel och Skogsutflykt med korvgrillning i veckan, det livade upp lite faktiskt :) Och nu är det bara 2 veckor kvar, sen är det julledigt, Hallelulia vad skönt!

I fredags bokade Jonte biljetter till premiären av "Vi hade iallafall tur med vädret igen". Den filmen är ju så klockren och jag vet inte hur många gånger jag har sett ettan, tillräckligt många för att kunna replikerna utantill!! Filmen visades på Spegeln kl 22 så jag hann till stallet en sväng efter jobbet och hem igen och äta och göra mig iordning.
Filmen bjöd på många skratt men den var ändå inte lika bra som ettan, men så är det ju oftast.

Vi hade i alla fall tur med vädret - igen          
Ett litet smakprov! Kolla in det här!


Igår hade jag dressyrträning för Sussi igen. Återigen en riktig genomkörare! Hon var nästan lyrisk och sa att Chili såg ut som en helt annan häst och att det verkligen märktes skillnad på att vi har trimmat flitigt så det kändes jättekul att höra och vi fick mycket beröm! Nu börjat det hända grejer! Den här veckan har jag både hopptränat, tömkört och dressyrtränat, känner mig riktigt nöjd! Tömkörningen i torsdags gick bra, fick hjälp av Daniel som fick honom riktigt fin på slutet och även jag fick pröva, jäklar vad jobbigt det var och vilken kondition man måste ha för att orka gå runt sådär i en timme, jag var andfådd efter 2 varv :(
Åkte hem till mamma och pappa och fikade efter dressyrpasset igår, glufsade i mig en hel massa pepparkakor, det är ju så gott! Sen på kvällen kom Linnea hem till mig, vi pratade jättejättemycket och åt en massa chips med dipp! Hade en jättemysig kväll tillsammans bara hon och jag. Det är så skönt att få prata av sig sådär ibland.

Imorse eller snarare i förmiddags vaknade jag av att telefonen ringde.. trodde att klockan var sju på morgonen så jag lät det ringa.. När jag sen tittade på klockan visade den sig vara 12 så jag for upp som ett skott! Det var mamma som hade ringt och funderat om jag skulle komma till stallet. Jag får lite lätt panik när jag sover sådär länge och det känns som att hela dagen har gått. Jag åt frukost och åkte iväg till stallet direkt. Jag och Lisa tog en skön skrittur ut och det var uppiggande och mysigt! Det blev lite kallt om tårna efter ett tag bara... Tog ett härligt varmt bad när jag kom hem med en massa badskum! Det har varit en riktig myshelg såhär långt! Det är så skönt att bara få koppla av och ta dagen som den kommer. Ikväll ska vi hem till Jonathans föräldrar i Vänge och äta lite mat, blir mysigt.

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0