JUL -08

Efter att ha återhämtat mig efter den fruktansvärda vinterkräksjukan så blev det äntligen JUL!!

Julafton började hemma på Hällbygatan tillsammans med Jonathan, vi åt julfrukost och böt julklappar! Sen fortsatte dagen att firas i Björklinge tillsammans med mamma, pappa, Emil, mormor, Cattis&Christer med familj, en riktigt mysig jul med släkten.

Mamma och pappa tog emot oss iklädda i tomteluvar, jättesöta :)


Julmaten serverades och vi åt och åt.. Det är synd att man blir mätt så fort på julmat, det är ju så gott!
Kvällen bjöd sen på glögg och snaps och en jättegod juldessert! Emil hade bakat en underbart god princesstårta och Cattis och min kusin Jennie hade gjort en smarrig kladdkaka med fikon på (det hade jag aldrig listat ut att det var om dom inte hade avslöjat det, har aldrig i hela mitt liv ätit ett fikon!)



Tiden rann iväg och klockan hade hunnit bli 19, dags för pappa att klä ut sig till Tomte och kila över till grannen för att dela ut julklappar till deras barn (något han gör varje år!) Pappa som hade hunnit få lite snaps under västen var lite smålullig och vi skojade om att supa tomten under bordet, men det vore ingen bra ide' att pappa kom inramlandes full till grannarna så vi gav upp ide'n.. men det hade vart bra roligt! Pappa är verkligen den exemplariska tomten, kudden under magen finns liksom redan inbyggd och så gillar han att bjuda på sig själv!

Finns det några snälla barn här?


Senare var det dags för familjen Aronsson att dela ut sina julklappar! Jag satte på mig tomteluvan och tog fram stora säcken :)



Man fick en massa fina saker som vanligt! Julaftonskvällen led mot sitt slut och släkten åkte hem vid 23 tiden. Jag och Emil sov kvar.

Tiger gillade sitt hus som han fick i julklapp!


Juldagen började ju då i Björklinge där man vaknade upp i pappas säng.. åt frukost tillsammans allihopa som vi alltid gjorde förut när alla bodde hemma,mysigt! Sen åkte vi till stallet och fixade, jag och mamma tog en promenad med Chili eftersom han har sin julvila, tror att han njuter och tycker att det är ganska mysigt. Senare mot eftermiddagen åkte jag och Emil hem till stan igen, dags att börja förfesta inför kvällens utgång. Det har ju blivit en tradtition att gå ut på juldagen och det var ju så jag och Jonathan träffades (på sätt och vis) för 2 år sedan så vi gav oss ut även i år.
Ett helt gäng kom till oss och förfestade först. Sandra, Sanna och några kompisar till dom. Sen var även Jontes brorsor och övriga Vängegänget här. Kvällen blev trevlig och rolig och det blev utgång till Platina sen, väldigt mycket folk ute och en del bekanta som man stötte på.

Förfest!


Och så var det Annandagen.. Vi sov länge och sen har vi varit duktiga och städat och fixat i lägenheten, det blir ju tyvär en del att städa när man haft fest... Senare på eftermiddagen masade jag och Jonte oss iväg till Gränby centrum och slängde massa flaskor och annat och jag köpte presenter till två födelsedags "barn". Vi avslutade med att äta på Forno Romano, det smakade gott med en fet pizza när man var lite småbakis. Sen på kvällen kom Hasse och hjälpte oss att sätta ihop sängen, och nu står den där, den helt underba sängen!! Den är såå fin och vi kommer sova som gudar inatt! Jag älskar den redan!
Vår fina säng!


Imorgon 27/12 fyller Sanna år och det är dags för den årliga festen i lokalen i Gottsunda. Det är mycket aktiviteter såhär i mellandagarna, det må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0