Rött!

Vinterkräksjukan har härjat fritt på dagis i veckan, så man har torkat spyor under toner av julmusik hela veckan då vi har haft julpyssel mellan avdelningarna... Jag har ju haft min släng av vinterkräksjuka redan så jag har känt mig ganska lugn medans andra har varit hysteriska att dom ska insjukna lagom till jul... ush och blä! Skönt att det bara är en vecka kvar nu innan man får julledigt!

I torsdagskväll fikade jag på Storken med Sanna i sällskap av Sandra J, Sandra.P och Linn,väldigt trevligt att träffa allihopa!

I fredags slutade jag tidigt och passade på att börja julhandla då jag inte handlat en julklapp än... Jag har känt mig lite omotiverad till julklappar i år och har brist på fantasi, känns ju som att man köper samma saker varje år. Julkaoset hade brytit ut på stan och massa folk sprang omkring överallt som yra höns. Men jag klarade stressen riktigt bra och hittade faktiskt det jag skulle+ lite till! Mötte Jonte på stan när han hade slutat och följde med som smakråd när han skulle köpa jeans. Det blev ett par snygga Diesel på carlings till slut efter att ha prövat många par... Efter c:a 4 timmars julshopping åkte jag trött hem med mina kassar och märker till min stora förvåning att det regnat in i lägenheten när jag öppnar dörren.. Ringer arg som ett bi till Jonathan ( som är på träning) och gormar i telefonen att han måste komma hem. Under tiden ställer jag en hink i trappan som skydd.... Jonathan kommer hem lite senare i sällskap med hyresvärden som han plingat på på vägen in som lovar att han ska gå upp på taket dagen efter när det är ljust och titta vartifrån det kommer. Nu verkar det iallafall vara åtgärdat och tur var det! Fredagkvällen bjöd på hembakat pizza av mig och Idolfinal. Kevin vann som jag hade trott men Alice var jätteduktig hon med! Vad ska man nu titta på på fredagkvällarna?
Det har varit så fullt upp i veckan att jag har missat varenda avsnitt av Andra avenyn :(

I lördags for jag till stallet redan vid 11 för att dressyrträna för Sussi. Gick bra den här gången också och hon säger att Chili redan har fått en massa fina muskler på halsen! Fina Chili ponken. Efter dressyrpasset åkte jag med mamma och pappa in till stan för att handla lite till, blev ett kärt besök på Gränby C igen! Åkte sen och hälsade på lilla mormor, var jättelängesen jag träffade henne så det var mysigt. Tillbringade resten av kvällen och natten i Björklinge hos mamma och pappa. Jonte var på lagfest och jag ville inte sova själv. Vi tittade på en trött amerikansk kärleks komedi (P.s I love you). Pappa tröttnade efter en kvart och jag slumrade till efter halva så det var bara stackars mamma som satt kvar och tittade på hela och tyckte att den var jättebra. Hennes kommentar efter filmens slut: Ja, det var ju roligt att titta på film med er två... Men tyvär så är det så med mig, Är filmen seg och utan budskap redan från start så somnar jag.. har hänt ett par gånger med Jonathan också,,

Idag söndag var vi i stallet och fixade på förmiddagen. Longerade i ridhuset eftersom det var alldeles för halt för att rida ut. La fram lite bommar som han fick jobba över och han var riktigt fin. Det är kul att longeringen börjar funka så bra nu, i början ville han knappt röra sig alls..! Har haft honom i lina två gånger den här veckan.
När vi kommit hem så hjälpte mamma mig att tona håret, köpte en röd toning igår på gränby. Ganska vågat faktiskt för den såg riktigt röd ut på förpackningen. Det blev inte fullt så rött på mig men det blev fint. Allt ska gå i rött nu när det snart är jul, Rött är julens färg!!

Såhär blev resultatet av mitt hår:



Nu är jag hemma i stan igen och jag och Jonte har handlat en massa mat på Willys, jag har ställt fram massa söta tomtar och nu ska jag nog goffa lite glass i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0