Varför just jag??

När man äntligen blivit julledig så åker man på den där förbaskade vinterkräksjukan.. Varför just jag,kunde jag inte få slippa att bli smittad? Nejdå.. I lördagskväll när jag skulle ha tjejerna här på partaj på kvällen så började jag känna mig svullen i magen och illamående och sen var det hela i full gång... Det blev ingen utgång som vi hade planerat,verkligen skittråkigt.. Vi får ta igen det i jul istället.
Jag tror inte att jag har spytt så mycket i hela mitt liv. Nu är jag så fruktansvärt trött på spyor och allt annat som har med sjukdomar att göra, känns som att jag har åkt på allt man kan få den här terminen. Ibland undrar man varför man jobbar på dagis, har starka planer på att göra någonting annat snart....

Känner mig lite bättre idag och har tagit mig kraft att skurat lägenheten och slagit in julklappar. Jag hoppas att jag är pigg nog att gå ut och fixa lite imorgon, det är liksom dagen innan julafton och man känner sig en aning stressad när man är sjuk då... Nu ska jag nog vila lite och försöka få i mig lite soppa sen.. Det var väl tur i oturen att man inte blev magsjuk på julafton iallafall,jag som älskar julmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0