Julstämning!

Det har varit en hektisk vecka.. Det började i måndags med snökaos, många i Uppsala var insnöade och kunde inte ens ta sig till jobbet, bussar var inställda och tågen försenade. Jag tog mig ner till tågstationen på måndagmorgon och tog mig till Vattholma med tåg, sedan fick man pulsa i meterhöga drivor till jobbet, det tog sin tid och jag kom c:a 1 timme försent... till råga på allt så hade jag stängningen den dagen och var hemma vid 19.30.. kunde inte ens ta mig till stallet.. *suck*
Likdant väder var det på tisdagen och vägarna var fortfarande igensnöade... Men i mitten på veckan så hade dom iallafall börjat ploga och det var lättare att ta sig fram.. Tittar man ut genom fönstret nu så ser man is,slask,vatten och asfalt som börjat titta fram, varför ska det komma en massa snö som bara ställer till problem och som sen ändå inte tänker ligga kvar utan smälta bort två dagara senare? Det kan man ju fråga sig...

Jag har plockat fram adventstakarna, hängt upp julstjärnorna, röda julduken ligger på plats och dom röda panelgardinerna hänger uppe, så nu är det julfint här hemma och jag känner julstämning i hela kroppen! Jag tycker faktiskt att det är mysigt med julen och förberedelserna innan. Nu är det bara lite glögg och pepperkakor som fattas till imorgon när det är första advent!

Igår tränade jag dressyr för dressyrtränaren Sussi. Ett riktigt björnpass, jag trodde aldrig att hon skulle ge sig.. kändes som att man red i två timmar.. och nu har jag blåsor på fingrarna... Men Chili var duktig och kändes riktigt fin! Men den busen hoppade ut från hagen igår.. hur han nu lyckats med det stillastående då han går i en liten hage med trästaket som är 140 högt.. men hoppa högt kan han det vet jag... men han kan ju låta bli att hoppa ut från hagen.. tur att han inte skadat sig iallafall..

Jonte är på match i Hedemora idag och jag är hemma och pysslar, ska väl snart bege mig till stallet.


                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0