Läskigt...

Idag på jobbet fick jag höra att Kvarnen i Uppsala hade blivit bombhotat och att alla som befann sig där inne var tvugna att utrymma stället fort. Man tror ju inte att sånna där saker kan hända i sin egen stad, det händer ju liksom bara på film.. så man blev faktiskt lite rädd. Såhär stog det på UNT:s hemsida:

Kvarnen utrymdes efter bombhot
Kl. 13.20 ringer det en man till polisen och säger att inom en halvtimme smäller en bomb på kvarnen.
Många butiksägare på kvarnen reagerade med obehag efter beskedet om bombhotet.
-Det kändes skitläkskigt när polisen kom och sa att vi skulle skynda oss ut,  vi hade inte hört något i högtalarna. En del fick inte ens med sig jackan ut säger Helena, chef på Oil and Vinegar.



Tur att det aldrig var någon bomb som sprängdes.. men läskigt ändå.

Helgen har varit jättebra! Fredagen firade jag och Jonathan med pizza och Idol, kunde inte bli bättre :) Vi fastnade sen framför datorn där vi tittade på en massa roliga saker på youtube, jag har t.o.m skaffat ett eget konto där nu!
Lördagförmiddag tillbringades på gränby centrum där vi strosade runt utan att vara stressade för en gångs skull. Vi köpte en fotoram på gallerix och ramade in ett jättefint kort på Jonathan och mig. Jag hittade även en svart kjol med hög midja på Gina som jag slog till på. Efter den lilla shoppingrundan mötte jag upp mamma och pappa som också var där och handlade, åkte tillsammans med dom till Björklinge där jag tillbringade resten av kvällen.

På söndagen var det dags för tävling på UVFK och det blev till att gå upp tidigt eftersom jag skulle rida första klassen. Det är ioförsig ganska skönt att komma hem lite tidigare ibland och vara på plats redan när det börjar. Jag-klantarslet själv gkömde ett hinder i första klassen, något man inte får göra på tävling.. men tyvr så hände det... Jag hade väl för mycket att tänka på samtidigt och missade det bruna hindret som helt smällte ihop med underlaget... jaja sånt händer.. I andra klassen 115 kändes det bättre fast han är fortfarande stark och det känns som att det är väldigt mycket häst. Chili var lite spänd och tittig och det brukar han inte vara så han protesterade genom att ställa sig på bakbenen när jag skulle visa honom kombinationen vid läktaren.. det tyckte han inte om. men det är annat när han reser sig än när Dundrum min gamla ponny gjorde det.. sånna dumheter vill jag inte veta av. Menmen jag är väl ganska nöjd iallafall och får fortsätta att träna vidare på mina småsaker. Som mamma brukar säga: Svårigheter är till för att övervinnas.
Mammor är kloka dom. Mamma berättade att hon skulle på en kurs i mental träning om positivt tänkande genom jobbet, den skulle jag behövt gå på.. :/
Vi var hemma hyffsat tidigt från tävlingen, lite småfryssna efter en dag med snöblandat regn.... Mamma och pappa bjöd mig och Jonathan på middag på kvällen så Jonte kom ut och vi åt tillsammans, riktigt mysigt.

Åkte direkt hem efter jobbet idag och nu tror jag att jag ska däcka på soffan...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0