Mysvecka?

Helgen susade förbi som vanligt och jag har varit extremt trött... Det känns så tråkigt att man inte har någon kraft kvar när det äntligen blir helg... men förra veckan var ganska tuff faktiskt så det var väl inte så konstigt att man kände sig slapp och seg. I lördags fixade jag iallafall lite saker på stan och sen åkte jag och pappa till Sporren och köpte två fina täcken åt Chili, ett lite varmare utetäcke med halvhals och ett ridtäcke i ull (mörkblått med guldkant) precis som jag velat ha länge. Sen blev det lite Blue lotion och pälsglans också så nu blir han fin! Efter det åkte vi vidare till stallet där jag red ut en sväng och bara tog det lugnt. Sen stannade jag kvar i Björklinge och sällskapade pappa eftersom mamma jobbade hela helgen och blev serverad en underbart god middag som pappa lagade, Lövbiff med pommes frites och bearnaisesås,mmm så gott det var! Det är inte ofta pappa står vid spisen men när han väl lagar mat så är det riktigt gott!
Åkte vidare hem till stan sen med ordentlig matkoma.... På kvällen hyrde jag och Jonte en film med Adam Sandler som var asdålig så jag somnade efter halva...Jiddra inte med Zohan hette den..

söndagen var det fars dag och jag och Jonte åkte till gränby centrum för att trängas med alla andra som var ute i sista minuten för att köpa fars dag present, vill då poängtera att jag redan hade köpt min present men skulle fylla ut den med lite till! Tiden rann iväg och jag och Jonathan fick dela på oss för att vi inte hann åka till flera ställen på samma dag... så jag begav mig till Björklinge för att fira lilla pappa och han till Vänge för att fira sin. Emil kom också en stund på kvällen med en låda öl och jordnötter (från ålandsbåten) till farsgubben,det gillar han :) Både jag och pappa hade lyckats köpa varsin kanelbullslängd så det blev bullar för hela slanten! Klockan blev 23 innan jag var hemma i stan igen och då var det bara att hoppa i säng...

Så var det måndag igen och jag har avklarat min längsta dag på veckan. Det blir en ganska mysig vecka då jag har öppning på fredag, vilket innebär att jag slutar 1 två dagar i rad! Det blir skönt! Mamma red Chili idag och jag träffade Sanna på stan efter jobbet för att ta en fika. Var in på Gallerix först för att köpa ett grattiskort som jag ska skicka till Pontus som fyller 2 år på torsdag! Det får jag bara inte glömma, den gulliga lilla pojken som jag var barnflicka åt har blivit så stor! Jag tänker på det ibland och hur mysigt  vi hade det om dagarna!


Grattis Pontus 2 år 13/11

Jag och Sanna hamnade på cafe Linne' där vi satt och pratade och mös i värmen, jag med min varma choklad och grodbakelse och hon med sin latte som smakade jul! Det var riktigt skönt att ta en fika sådär och koppla av efter en lång dag på jobbet, det kände jag mig förtjänt av! Det borde man unna sig oftare.

Nu väntar åter ett avsnitt av Prison break.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0