Nöjd!

Jag jobbade till 16 idag och åkte direkt till stallet efter jobbet för att vara med på dressyrträning. Jag-dressyrträning?Ojoj nu börjar det satsas :) Det är en dressyrtränare som heter Sussi som har börjat komma till sandbro varje fredag för att hålla dressyrträning och så blev jag tillfrågad att vara med och eftersom jag tyckte att vi behövde det så hakade jag på! Jag har varit lite skeptisk till att träna dressyr, har velat lägga pengarna på hoppträningar eftersom det är en hopphäst jag har! Dressyr är ju till för tanter som inte vågar hoppa *skämt* Men jäklar vad nyttigt det är.. jag vet ju mycket väl att man behöver rida mycket dressyr och ha en lydig och lösgjord häst för att lyckas i hoppningen men jag har ju inte lagt ner så mycket tid på att rida för någon dressyrtränare. Det gick iallafall över förväntan bra idag, Chili var hur fin som helst och jag var nästan chockad över hur bra allt kändes! Nu kanske det har släppt! Vi red förvänd galopp, minskade volter och ställde och böjde och red SAMLAT, det var man ju inte riktigt van vid.. men hästen var superfin och det kommer nog bli fler dressyrträningar för mig för det var ju riktigt roligt!

Åkte hem efter träningen och var hemma hyffsat tidigt för en gångs skull! Vi lagade mat och tittade på Idol! Mysigt :) Bakade en kladdkaka igår som redan är slut.. :( Men man får faktiskt gotta sig lite när det är fredag!

Jag köpte mössa,tjocka handskar och raggsockor igår på stan som jag måste utrusta mig med på jobbet om jag ska klara vintern, man är ju ute en hel del när man jobbar på dagis och när man är lite fryssen som jag så är det lika bra att gardera sig! Jag hittade dessvärre inga varma skor som jag hade tänkt... så jag får väl titta vidare. Jag är ju ingen mössmänniska men mössan jag hittade var riktigt snygg så den kan nog åka på även annars!

Imorgon ska jag ner på stan en sväng på förmiddagen och hämta ut mina stövlar som är omklackade. Sen ska jag titta efter farsdagspresent åt pappsen. Sen ska jag träffa pappa och köra med honom inne i stan. Efter det ska vi kolla efter täcke till Chili, han behöver något mellanting mellan regn- och vintertäcke, kanske med hals också.  Jonathan åker till sandviken och spelar match så vi ses igen på kvällen.

Min barndomskompis Emma har fått en pojke som föddes 2 november,grattisgrattis,jättekul! Hoppas bara att man får träffa henne någon gång... vi har ju tyvär inte setts på väldigt länge... Men jag hoppas att allt går bra. Det är väl för gulligt med små bebisar. Det blir nog min tur också-så smånigom!




Tiger, mamma och pappas mysiga katt som älskar mat!!

Kommentarer
Postat av: emma

klart vi ska ta o ses...ska bara bli lite varm i kläderna först innan jag börjar ge mig ut ordentligt!

2008-11-12 @ 20:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0