SNÖ

Det har snöat riktigt ordentligt i några dagar och nu har det kommit en hel del, riktig pudersnö, och det blev vinter-jättefort.. vet inte vad jag tycker egentligen.. men det blev till att släpa hem vinterjackan som hängt hemma hos mamma och pappa och även en del annat smått och gott som kommer att behövas. Allting går så fort när det helt plötsligt blir vinter och då står man där-lika oförberedd varje år! Jag har röjt ordentligt här hemma i eftermiddag, tror t.o.m att jag har ganska bra koll på vart vi har gömt undan ljusstakar och julsaker som ska plockas fram i veckan, det är ju första advent nästa söndag,Jösses vad tiden går fort! Hur ska man hinna med allt?

Igår (lördag 22/11) var vi på dop av Sofias Samuel som döptes i Helga Trefaldiga kyrka. Det var riktigt stämningsfullt och mysigt att vara i kyrkan! Hur mycket vuxenpoäng får man inte nu då när man gått på dop o allt :) Efteråt bar vi vidare till Ekeby för dopfika i Jonathans volvo som fortfarande bar sommardäck i detta vinterväglag!! men det gick det med fast slirigt var det! Linnea, Sanna, Mickis och hennes kille var också närvarande så det var roligt att träffa alla igen. Jag och Linnea hade köpt den klockrenaste doppresenten, ett par ljusblåa små canada snow tofflor på Scorette, hur söta som helst! Observera att vi verkligen var ute i sista minuten och köpte dom en halvtimme innan dopet!



Idag (söndag) skulle jag egentligen tävlat årets sista tävling i Heby men vi valde att skippa den.. Jag har ju legat hemma i feber i flera dagar och detta snöväder har övergått i snöstorm så förutsättningarna var inte så bra direkt.. Men det känns ändå skönt att vi tog beslutet att stanna hemma för det är inte värt att åka på tävling i snö och flera minusgrader och så ska hästen stå och bli kall i trailern mellan klasserna medans man själv fryser som en gris en hel dag.. nej ush det kändes skönt att vi valde att stanna hemma. Så sista tävlingen för i år blev på UVFK förra helgen och det kändes ändå som ett helt okej avslut på året. Nu är det bara att samla nya krafter inför 2009 och kolla in nya tävlingar.

Jag sov kvar hos mamma och pappa till idag och vi for iväg till stallet redan på morgonen. Jag och pappa hjälptes åt att brodda och sen red jag ut och pulsade i snön med Chili! Det är riktigt mysigt att rida ute när det har kommit en massa nysnö! Tyvär så hade ju Chili inga snösulor så det vart styltor fort... Vi gjorde allting klart i stallet och åkte hem igen för att dusha och fara iväg till stan. Mamma och pappa håller på att måla om i köket och vi kikade runt efter nytt matbord+stolar. Efter att åkt runt ett tag hamnade vi som vanligt på Gränby centrum där vi först var in på Åhlens som hade öppnat där. Det var riktigt stort! Jag fyndade en ny matta till köket och två förvaringskorgar till badrummet :)
Jag lyckades också äntligen hitta ett par rejäla vinterskor som jag kan ha på jobbet, dom var inte alltför dyra heller, så nu känner jag mig nöjd med mina köp! Vi åt god mat på Forno Romano innan vi åkte hem.
Väl hemma i lägenheten igen så har jag städat och plockat undan gamla kläder och fejat, så nu känner jag mig faktiskt riktigt duktig, med tanke på att jag faktiskt varit sjuk i flera dagar.... Nu känner jag mig bättre igen och imorgon ska man jobba.. om man lyckas ta sig till jobbet överhuvudtaget, det är riktigt snöoväder ute *burr* Snart kommer Jonte hem från match i Västerås och det blir mys resten av kvällen.


Några vinterbilder


Lita får ha stickad kofta när det är snö, annars blir det kallt om magen!


Chili tycker att det är mysigt med snön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0