Update

Dags att uppdatera lite....

Det rullar på i mitt tämligen inrutade liv.....

Nästan all min energi har gått åt till hästen dom senaste 2 veckorna, han har varit asjobbig att rida vilket har resulterat i att jag har fått ganska ont i kroppen. Chili är kanske höstdeprimerad inte vet jag.... Jag har iallafall fått slita som ett djur för att få honom lösgjord och i helgen tog orken slut så i måndags tog jag kontakt med Daniel i stallet som fick hjälpa mig att rida igenom honom och känna på honom. Min rygg gjorde väldigt ont och jag kunde knappt vrida på huvudet i söndags. Daniel klämde ihop honom bra i måndags och det var en sjöblöt häst som fått jobbat på ordentligt när Daniel var färdig med honom. Han fick igenom en del men vi ska försöka tömköra i helgen och trimma på ännu mera så att det lossnar, det är det ända man kan göra när det känns såhär.. så det är väl bara att bita i det sura äpplet och trimma vidare. Jag har väl lite för stora krav på mig själv ibland och det är inte alltid så bra när det tar emot ibland... Jag får väl försöka att minska lite på kraven och ta saker lite mera med ro...fast jag vet att det inte kommer att gå.. men hästar är ju individer dom med och kanske inte alltid har dom bästa dagarna och det här är ju inte den lättaste tiden att ha häst heller... man får tänka så.

Igår på hoppträningen så var han faktiskt riktigt fin och det kändes sååå skönt att åka därifrån och känna sig nöjd! Jag kände för en gångs skull att det var JAG som hade makten och att jag orkade få igenom honom! Christines kommenatar efter träningen: Han må ha varit trälig ett tag men jävlar vad han hoppar! Och så är det verkligen, hoppningen funkar jättebra, han hoppar hur fint som helst! Så nu ser det lite ljusare ut iallafall. Idag ska han få en välförtjänt vilodag för hur vi har kämpat dom senaste dagarna..... *pust*

Det har varit mycket på jobbet i veckan och jag har inte varit hemma förrän vid 9 då jag varit klar i stallet varje kväll. Jonte och jag har bara träffats en stund på kvällen och en stund på morgonen, sen är man ju på jobbet hela dagen igen och så rullar det på hela tiden, så därför känns mitt liv ganska inrutat just nu. Men hästar är ju mitt stora intresse och jag brinner verkligen för det så därför är det värt att det tar mycket tid... men jag har ju en underbar pojkvän också som jag absolut inte vill ska tröttna helt på mig och mina hästar! Därför måste vi försöka få lite mer tid tillsammans! Fast samtidigt är det bra att man inte är med varandra 24 timmar om dygnet, då hinner man ju aldrig sakna varandra!

Idag ska iallafall jag och Jonathan ta en shoppingrunda på stan tillsammans, det är vi värda :) Jag ska möta upp honom när han har slutat jobba vid 15.30, ska bli riktigt mysigt! Det var år och dar sen jag gick på stan, man har oftast aldrig tid eller ork i veckorna och på helgerna har det varit så mycket annat men nu har jag en hel del som behöver köpas, b.l.a ska jag klacka om ett par stövlar som snart inte har någon klack kvar, Sen avslutar vi nog med en god middag någonstans!

Min rygg är iallafall mycket bättre nu efter att Lotta, Jontes mamma fick massera mig i söndags när vi var där och hälsade på, så det känns skönt.

Imorgon är det fredag och jag hoppas att det kan bli en lugn och skön dag på jobbet. Sen är det helg och då kan man pusta ut! Det känns knappt som att jag hunnit göra det den här veckan.. men jag hoppas att det lägger sig, funkar det med hästen så kommer det andra runtomkring också att funka. Det är tur att man är stark och orkar kämpa på när det är motigt och att man har folk omkring sig som orkar med en!

Nej,nu ska jag fixa till mig lite och bege mig ner på stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0