Halkbana

Idag har halkbanan i Gillinge avklarats och ännu ett moment är ur världen, känns skönt! Nu är det bara uppkörningen kvar och denna procedur med körkort börjar lida mott sitt slut! Fick ta ledigt från jobbet idag för att åka iväg på denna "Riskutbildning" och fick sovmorgon ända till 9.30 vilket kändes jättelyxigt när man egentligen skulle gått upp 05.50. Det var ordnat med buss från Uppsala och tillbaka så det gick smidigt. Vägen dit kändes väldigt lång och kringelikrokig och man trodde ett tag att man var på väg till något som låg mitt ute i ingenstans men vägen var bekant då jag åkt där flera gånger tidigare när jag tävlat i Vallentuna så jag hade lite koll på läget. Lite nervös var jag men när man fick in snitsen på att panikbromsa och slira några gånger så var det riktigt roligt! Fick rycka i handbromsen också som man tyckte var så roligt när man var ute och busåkte i skogarna i Vendel för några år sen!! Det här var nog det roligaste och nödvändigaste hitills, man betalade ju trots allt 1650 spänn (som egentligen kan gå till viktigare saker) men jag måste faktiskt erkänna att jag tyckte att det var värt det!

Pappa fick ta stallet ikväll eftersom jag inte var hemma förrän efter sex. Imorgon ska jag åka och träna för Tomas Hammar, ska bli riktigt kul! Har inte tränat för honom sen i början på juni så jag hoppas att han ser någon förändring!
Vi ska genom min handskrivna vägbeskrivning försöka ta oss till Lilla Bärsta som ligger åt Lurbohållet, ett privat ridhus, så vi får väl se om vi lyckas hitta dit utan att köra fel. Jag har nämligen aldrig varit där.

Jag har två "mysdagar" kvar på jobbet av den här veckan. Jag har min öppningsfredag och slutar 1 både imorgon och på fredag så det känns underbart!

Nu ska jag faktiskt slänga mig i soffan och titta på Bonde söker fru när man för en gångs skull är hemma den här tiden. Jag missade förra avsnittet och måste ju bara se den där Hästbonden som är härifrån trakterna!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0