Lagfinal på Jälla 25/10

Idag var det dags för finalen av div 2hoppningen som gick av stapeln på Jälla (men det var Storvreta som arrangerade)
Vi var i stallet redan 7.15 för att släppa ut alla hästar... det var en aning motigt när alarmet ringde imorse.. Men när man väl kommer igång så flyter allt bara på. Dagen har gått väldigt fort och man har knappt hunnit andats ut mellan varven.. Vi fick ett litet skitpet i första klassen, typ hälften av startfältet rev hinder nummer 2  och även jag fast jag tyckte att jag låg jättebra och fick ett bra språng.. det var nåt skumt med det hindret eller linjen som gjorde att bommen föll hur man än kom... Men Chili kändes jättefin och vi brydde oss inte så mycket om det där lilla petet. Han fick faktiskt gå in på prisutdelningen fast med Therese på ryggen då hon snällt frågade efter klassens slut: Är din häst snäll på prisutdelningar? Min blir galen! Så självklart lånade jag ut honom så att hon fick hämta sitt pris till häst! Det blir ju lite fel när man inte rider in på sin egen häst som egentligen kommit trea, men så gör dom t.o.m på världscupen ibland! Chili fick heta Super Fly istället :) Sen var det dags för finalen. Chili var inte lika uppmärksam som i första klassen och blev lite trött och okoncentrerad så vi petade två men det var många lag som hade mycket fel och trots att vi hade några pet så slutade vi på en andra plats vilket var lite otippat men jättekul!!! Så det var bara att sadla hästen igen och in på prisutdelningen tillsammans med dom andra lagdeltagarna som var Robert (våran junior),Marie och Lena. Naturligtvis blev kameran kvar hemma så det finns inga bilder att visa... men Helena Thisner tog ett par stycken bilder på oss med sin mobil så jag hoppas att hon publicerar dom på Björklinge RF:s hemsida sen! Det har varit en bra dag och jag känner mig nöjd och Chili har varit inne på prisutdelning 2 gånger, det är inte illa! Nu har jag två tävlingar kvar av säsongen som jag tänkte anmäla mig till. Acka 13/11 och Heby 23/11,regionala.


Jag har fått lite "skäll" för att jag uppdaterar bloggen för sällan så jag ska försöka skärpa mig! Ibland räcker tiden bara inte till för allt men jag ska göra ett försök :)

Vi var hemma från tävlingen redan vid 5 vilket kändes väldigt tidigt om man ska jämföra med förra lördagen..käkade tillsammans med mamma och pappa och åkte hem till stan sen. Nu är jag hemma på Hällbygatan igen. Jonte har spelat hemmamatch och inte kommit hem än. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har kommit och tittat nåt.. Han har kommit och hejat på mig två helger i rad nu :/ känns inge bra... Jag får faktiskt också visa att jag bryr mig!

Imorgon:  Sova ut tills jag vaknar! Gud så skönt, handla en massa nödvändiga saker på ÖB (tvättmedel och annat som behövs),tvätta kläder då våran tvättkorg snart svämmar över, fixa och trixa med annat som behövs här hemma.


Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis till 2:a placeringen :) och tack för lånet av Chili..

2008-10-27 @ 08:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0