Money,Money,Money

Idag är det lön! Yes :) Äntligen kommer den riktiga heltidslönen som man spänd och förväntansfull gått och väntat på! Det klirrade in ordentligt på kontot, men det är väl inte mer än rätt när man jobbar o sliter varje dag, jag är ju på jobbet nästan jämt känns det som! Nu kan jag snart köpa mina Tretorn ridstövlar som jag håller på och sparar till! Jag har ju 1700 undanlagt som jag fick för dom jag sålde så snart kan jag köpa mig ett par nya!

Jag och Jonte håller även på att spara till en ny säng, det är stordags då den blev lite misshandlad på en fest vi hade för några veckor sen :( Lite äldre dubbelsängar håller inte för ett gäng fulla killar som krälar runt och hoppar i den... Vi har tittat ut en som vi vill ha på Ikea.. Så nu ska det sparas!

Något annat som behövs är en rejäl klippning och färgning av mitt hår! Jag vill inte längre ha min hockeyfrisyr och har börjat spara ut... men det behöver fräshas till ordentligt så idag ringde jag Salong panczel och beställde tid. På lördag är det dags! Elli är så duktig så jag ska be henne om råd och ge henne fria händer så får vi se vad det blir, ska bli spännande!

Jag har avklarat min stängningsdag, känns skönt. Men det är riktigt deprimerande när man ställt om klockorna till vintertid och det börjar skymma redan vid 16. Det var alldeles kolsvart när jag skulle låsa och åka hem... tur att man inte är mörkrädd.

Pappa fick ta Chili ikväll när jag jobbade sent. jag ska försöka hålla mig vaken och se Prison Break som börjar kl 22, alldeles för sent egentligen men det är ju så spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0