På bättringsvägen...

I torsdags åkte jag till jobbet och kände mig lite halvkrasslig men eftersom torsdagar är korta dagar så tänkte jag att jag borde klara av det ändå. Det blev en ganska betungande dag eftersom jag totalt tappade rösten och var jättehes :( blev lite svårt att kommunicera med barnen då... Blev hemma på fredagen och proppade i mig halstabletter. Den enda som tycker att det är sexigt när jag är hes är Jonathan... jag låter ju förjävlig....

I lördags gick jag på stan med Linnea, fortfarande hes men skönt att komma ut lite. Vi diskuterade varför man är så trött och sänkt på helgerna, det är ju då man vill vara pigg och ha kraft till att göra saker...hm....
Jag köpte en kortärmad polotröja med puffärm från hm som jag fått inspiration till från Linnea! Jag tittade runt lite efter en svart kjol med hög midja men tiden tickade iväg så det blev ingen, tänkte kika vidare tills jag hittar någon som passar.
Jag spenderade lördagkvällen i stallet och hemma hos mamma och pappa. Jag hade beställt att pappa skulle göra hemlagad pizza och såklart fick jag som jag ville!

Igår var jag i Tierp och tävlade. Blev lite nytändning eftersom jag inte tävlat nåt sen början på sommaren. Var anmäld till förklassen 110 innan laget men strök mig eftersom regnet stod som spön i backen hela dagen, och blåste gjorde det dessutom... varför måste det vara sånt skitväder när man ska på tävling???? Aja, vi kom iallafall iväg, utrsustade i alla regnkläder vi hade... förutom pappa som inte äger några men han är som han är... Vi red nolla i lagklassen och Chili kändes jättefin, verkligen pigg och taggad! Han tyckte nog att det var roligt att komma iväg och tävla igen :) Jag var den enda i laget som var nolla så tyvär gick vi inte till omhoppning men vi gjorde bra insatser ändå, i ösregn och blåst. jag har nog aldrig varit så blöt någon gång! Ridbyxorna satt fastklistrade på benen och jackan var tung som bly... Jag hade glömt att ta ur min mobiltelefon ur jackfickan när jag red smart som jag är så den blev totalt fuktskadad och gick inte att få liv i igen :( Det var Jontes nokia som jag lånat "tills vidare" eftersom min samsung gick sönder för ett tag sen.. Nu har jag haft sönder mobil nummer 2 så nu har jag fått lånat mammas tills jag köpt en ny... för det har jag insett att jag måste göra nu, det här håller inte.... Jag är iallafall supernöjd med tävlingen. Finalen av div 2 går på Jälla 25/10, Heja BRF :)

Jag är fortfarande frustrerad över att det regnade heeela dagen igår och idag skiner solen och det är värsta fina höstdagen...


Så här fint kan det faktiskt vara på hösten och då är hösten en helt okej årstid!

Jag är hemma idag också men rösten är mycket bättre så imorgon är jag back to work igen. Hittils har jag inte gjort nånting, jag sov till 12 och det behövde jag.

Imorgon 7/10 fyller mammsen år så vi ska hem till henne på kvällen och äta tårta. Grattis mamma, I love you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0