Härlig helg!

Det har varit fullspäckat shema i helgen med saker att göra hela tiden redan från fredagkväll. Det känns roligt att jag har haft så mycket saker att göra eftersom tidigare helger mest har gått åt till att vila och ta det lugnt...
I fredags träffade jag Jonte en stund på eftermiddagen och vinkade av honom för att han skulle packa och åka till Köping över helgen. Jag åkte vidare med pappa till gränby centrum, känns som att jag blivit stammis där.. :/ Speciellt på fredagar vid 17-tiden då det är som mest kaos där... Inhandlade lite alkoholhaltiga drycker till lördagens inflyttningsfest hos brorsan. Sen sprang vi vidare in på kvantum och handlade kräftstjärtar och räkor som vi skulle ha till fredagsmyset hemma hos mamma och pappa. Vi bullade upp med kex&ost, vin och kräftor på kvällen när vi kommit hem från stallet.

På lördagen vaknade jag upp i min gamla säng i mitt gamla rum i Björklinge eftersom jag sovit kvar hos mamma och pappa. Det är riktigt mysigt att bli väckt sådär vid 10 snåret och få frukosten serverad :) Vi fixade stallet på förmiddagen eftersom jag skulle bort på kvällen. Vi åkte vidare in till stan och uträttade lite ärenden och avslutade med middag på Forno Romano som jag nästan tror blivit min nya favvorestaurang :) har ätit där 2 helger i rad nu men den här gången blev det lasagne, riktigt gott! Väl hemma i lägenheten igen pysslade jag och donade lite och gjorde mig iordning för fest!

Emil hade bjudit in till inflyttningsfest/ sammankomst som han kallar det. Jag, Linnea, Sanna och Sandra anlände vid 8 tiden. Vi gick runt hela kvarteret för att hitta rätt nummer på huset och till slut kom vi tillbaka dit vi hade börjat och då visade det sig att huset låg precis vid busshålplatsen där vi gick av,kändes oss lite dumma...
Lägenheten var jättefin, var första gången jag såg den. Vi inspekterade lite och det rullade in folk och ganska snabbt var festen i full gång. Några ur gänget höll på att koppla in mikrofoner till Singstar så vi förstod vad som var på gång. Jag har varit lite skeptisk till singstar.. En tjej på jobbet har berättat att hon och hennes sambo kan sitta nästan varje helg och dricka och sjunga singstar och att det är så roligt.. Men efter att själv ha prövat igår så förstår jag att folk tycker att det är kul för det var verkligen skitkul!!! Jag sjöng så mycket så att jag har fått ont i mellangärdet... alldeles öm där idag! Jag och Linnea klämde b.l.a i med Barbados: Kom hem, vi börjar om igen, Vi glömmer allt, där ute är det såå kallt!!
Singstar livar verkligen upp en fest och det är såhär det ska gå till när man festar!!!


Emil sjunger!

Linnea fick fatt på Tomas kamera som var en rikig värstig (riktig fotografkamera) som hon sprang runt och fotade allt och alla med! Och jäklar vilken kvalite det vart på bilderna.... Du kommer bli fotograf i ditt nästa liv gumman,jag lovar :)
Emil bjöd på goda mjölkdrinkar med Polsk sprit :) Dom var supergoda!

Sanna och Sandra drog vidare vid 22.30 men vi stannade kvar och sjöng! När alla blivit ordentligt berusade vart det alltifrån Emil i Lönneberga till Eye of the tiger!


Linnea och jag!

Vid 1tiden brjade det bli dags att röra sig ner mot krogen. Emil ringde taxi och efter ett tag (förvånansvärt kort tid för att vara kulturnatten) kom det 2 taxibilar som körde oss ner till stan. Vi hamnade på Platina hela gänget där även Sanna och Sandra redan var. Där var det överfullt av folk. Emil bjöd på drink och vi dansade och hade kul! Vi var kvar tills det stängde. Sen var Linnea och jag tvugna att gå hem själva åt varsitt håll.. :( värdelöst att vi inte bor åt samma håll...
Jag traskade på med mina klackar och var nog hemma på en kvart. Tack för en jätterolig kväll!


Sötnosen och Partypinglan nummer 1!

Och så var det söndag igen då.. och man var bakis dessutom. Vaknade av att mamma ringde vid 10.15 och frågade om jag var vaken och kom ihåg att vi skulle åka och titta på hästtävling. Upp som ett skott ur sängen och gjorde mig iordning. Hade ju lovat att vi skulle åka till UPK och titta på div 2 häst hoppningen. Det var roligt att komma iväg och träffa lite bekanta och snacka lite skit och så var det faktiskt riktigt spännande att se laghoppningen! När man tävlar själv har man oftast aldrig någon tid att sätta sig och titta på andra. Vi var där några timmar och blev ganska fryssna, men det var bara att åka vidare till stallet och rida Chili. Tiden bara rinner iväg när man är i stallet på helgerna. Vi skulle vara hos Johan vid 6 för att gratulera honom och vid halv 6 höll jag på att skritta av så det vart till att skynda hem och dusha och iväg igen!

Apropå ingenting så har jag namnsdag idag! Fick namnsdagspresenet av mamma och mormor, som är duktiga på att komma ihåg sånt där!

Nu har Jonathan kommit hem igen och laget vann hela cupen,Grattis Hagunda! Grattis älskling! Vi har inte settes sen i fredags så nu ska vi mysa lite innan det är dags att sova.

Imorrn är det måndag igen.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0