Seg

Det tar på krafterna att jobba mycket.. Igår öppnade jag på jobbet och började 06.20.. väckarklockan ringde kl 5, verkligen enormt tidigt :/ Jag vaknade kl 1 på natten i panik och trodde att jag hade försovit mig, kastade mig upp ur sängen och såg att det var fyra timmar kvar att sova *pust*. Som tur var slutade jag kl 13 och kunde åka hem och ta mig en tupplur, åhhh vad härligt! Helgen känns ju lite längre när man slutar tidigt och två dagar i rad den här veckan har jag slutat kl 13,LYX!

"Tuppluren" blev lite längre än vad jag hade tänkt. Jag TOKSOV mellan 14.15 och 17.00. Då väckte Jonte mig och sa att det var dags att vakna för vi skulle ju vara i universitetsaulan 17.30,STRESS! Jag blir så grinig när jag får sova för länge också...

Vi hann iallafall till universitetsaulan i tid, tog bilen den lilla biten och hittade parkeringsplats precis utanför. Vi hade fått biljetter av Hasse och Lotta för att se Krisfoffer (Jontes halvbror). Dom hade kabare' där. Något jag hört talats om men inte hade en aning om vad det var... Det var iallafall en slags rolig teater med en massa musik. Krisfoffer spelade piano. När han visade sig på scenen innan det började skrek Viktor allt vad han hade: Freakshow!!! Klockrent! Det var en rolig föreställning, väldigt annorlunda men det är ju kul att se nåt annat ibland. I pausen fick vi gå bakom scenen med Kristoffer och se hur det såg ut, spännande! Vi gick också ner i källaren där skådespelarna höll till, där dracks det öl och vin för fulla muggar :) Efter föreställningen gick jag, Jonte, Hasse och Lotta till Vedala och åt och drack lite öl, mysigt.

Idag åkte jag till stallet vid lunchtid för att vi hade lunchfodring av stallets hästar. Vi blev där några timmar och fixade och gjorde fint i stallet. Sen fick jag huvudvärk och var tvungen att åka hem till mamma o pappa och lägga mig :( Däckade i deras säng och sov i 2 timmar. Tror att jag är lite trött och har haft mycket att göra i veckan, men grejen är att jag inte har några som helst problem att sova på natten igen! Det är ju så skönt att sova middag!

Ikväll blir det nog lugnt, det känns som en hyrafilmkväll, vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0