Söndagsångest....

Även denna helg har gått åt till att kurera mig känns det som.. förkylningen sitter fortfarande kvar men är något lindrigare kanske.. Näsan är fortfarande täppt och i torsdagskväll tog nässprayet slut, aa panik kan inte andas. Fredagen vart en lång dag på jobbet med en väldigt täppt näsa, slutade 16.45 och då åkte jag och Jonte direkt till apoteket på Gränby c för att köpa nytt nässpray. På parkeringen utanför Gränby centrum blev vi ögonvittnen till en väldigt roliga händelse: Vi sitter kvar i bilen en stund innan vi kliver ur ( som vi brukar göra men iallafall) En kärring kommer och kliver in i bilen bredvid, Hon startar bilen och utan att märka att bilen rör sig framåt så kör hon rakt in i bilen som står parkerad framför henne, hon ser lite rädd ut och tittar försiktigt ut genom framrutan för att se om det vart något på bilen framför, men utan att bry sig lägger hon i backen och försöker på nytt ta sig ut från parkeringen. 1: Bra att foten på bromsen när man startar bilen, 2: Dumt att kliva ur och titta hur det gick med den krockade bilen. Jonathans kommentar: Kärringar ska fanimej inte köra bil! Det var bara så roligt att vi satt kvar i bilen och såg alltihop!

Igår var vi seriösa och gjorde en ordentlig lördagsmiddag för en gångs skull. Vi åt fläskfille med klyftpotatis, rödvinsås och en god salld.  Vi borde ägna mer tid åt goda middagar.


Idag har jag känt mig allmänt seg, nästan bakis fast jag inte druckit en droppe alkohol.. Jag var ju hemma hela kvällen igår och tittade på tv, hur kan det komma sig? :(
var med Jonte och kollade på innebandy i allianshallen en sväng i förmiddags. Efter det åkte vi och åt lunch på den italienska restaurangen uppe på Gränby centrum. Jag var också tvungen att springa in på coop när vi ändå var där för att köpa en påse söndagsångest godis till kvällen... Helgerna bara försvinner fast man inte ens har gjort så mycket känns det som så nåt måste man ju ha att trösta sig med.. Har jag tur så finns det lite kvar att ta med sig till jobbet och snaska på imorrn :)

Jag och Chili har hoppat lite idag och han känns fin! Det är bara lite bättre kondition som fattas för oss båda två. Svetten rann och lunchen rullade runt i magen när jag red och efteråt var jag nästan illamående...

Nu är klockan alldeles för mycket ser jag, jag hade tänkt försöka komma i säng för länge sen....


Kommentarer
Postat av: emma

hahah..fan va roligt! sånt ser man inte varje dag.såg hon inte att ni såg?...skulle ha hoppat ur o sagt; 500 kr så säger vi inget till ägaren av den skadade bilen.haha

2008-09-10 @ 17:11:47
URL: http://emmahelinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0