Första skutten ute, wihoo!

Nu är ridhustiden förbi och utesäsongen börjar- Härligt!! Man får så mycket mer gratis ute än när man rider inne! Alla stall sandbro tjejer (+ Daniel och pappa) hjälptes åt att bära ner hinder till ridbanan ikväll så att vi kan börja hoppa ute, och idag tog jag mitt första markarbete/ hoppass utomhus! Chili taggade till ordentligt när han förstod att han skulle få hoppa och det blev en del bus och brall men under markarbetet var han riktigt lydig och fin faktiskt. Det är en alldeles speciell känsla när man tar det första språnget utomhus, när man känner att hästen spetsar öronen framåt och nästan stampar på stället av vilja att bara ge sig av :)

Det var lite samma känsla som på den här bilden
i somras när Chili inte hade hoppat på c:a 2 månader!



På jobbet har det varit stressigt idag, jag som är ganska stresstålig kände mig idag faktiskt en aning uppjagad över allt som hände på en och samma gång, tur att man är ung och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt!

Nu är jag trött och måste omdelbart i säng om jag ska ha en rimlig chans att orka upp och öppna på jobbet imorrn.....


Kommentarer
Postat av: Annika

Fin bild!



Det låter väldigt mysig med hoppning på utebanan igen =) Det är det här man lever på under hala vintern. Lycka till i Älvkarleby i helgen!

2009-04-24 @ 12:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0