Ny bil!!

Jonte har lessnat på sina år med gamla volvon även kallad "Röda Faran" så igår kom han hembrummandes med en ny bil som han köpt och vi tog första åkturen tillsammans, Hej va det gick! Det var lite andra hästkrafter och drag än i volvon om man säger så och jag kan erkänna att jag tyckte det var en aning läskigt att sitta i fram när det gick i 160 km/h på landsvägen ut till Vänge...

Jonte är numera  stolt ägare till en Sabb 93,aero och jag får överta gamla Bettan som får hålla ett tag till! Inte dumt att få en bil bara sådär :)



Det har varit en ganska mysig dag på jobbet med sådär lagom mycket saker att göra. Jag har fått en bunt med interna lediga jobb inom förskoleverksamheten av chefen som jag har suttit med större delav av dagen. Det fanns en hel del tjänster att söka till hösten så jag hoppas det löser sig. Efter jobbet åkte jag till stallet och pysslade och donade i min egna takt. Jag red ut på fältet för att konditionsträna lite och Chili var pigg som bara den! Han älskar verkligen att få ösa fram över fälten och et är så härligt att rida ute i det fria! Det är skönt att han börjar bli mer stabil ute också, ett och annat bocksprång kan jag bjuda på :)

Nu ska jag och Jonte göra köttfärsås och spaghetti som vi är så duktiga på och ikväll bänkar jag mig framför tv.n till Andra Avenyn såklart, mitt ständiga tisdagsnöje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0