PÅSKLEDIG!

Det känns underbart att vara ledig några dagar nu, känns välbehövligt faktiskt! Påsken innebär ju en massa godisätande, god mat och en massa mys och sånt gillar ju jag :) Har varit godissugen i flera dagar nu men tänkte faktiskt försöka spara mig tills på lördag när det är påskafton och hoppas på att påskharen kommer med ett riktigt stort påskägg fullt med godis i!!

 Ida=godisråtta!

Jag jobbade bara halvdag idag och träffade brorsan på stan och käkade lunch, mycket trevligt! Såg en massa söta påskkärringar på stan oh Emil började prata om hur mysigt det vore att ha barn, men det kanske är dags att börja leta någon att göra barn med först :) När hans "bussrast" var slut begav jag mig hemåt och fick genast lite ångest när jag klivit innanför dörren  att jag inte har gjort påskfint hemma än, d.v.s bytt gardiner, ställt fram påskris, lagt på vårduk eller tvättat... Men jag ska ta tag i det imorgoneftermiddag tänkte jag, det är ju ändå "långfredagen" då.. som jag ska inleda med dressyrträning kl.12. Ikväll ska Jonte på lagfest ute i Storvreta och jag tänkte tillbringa natten i Björklinge så att jag slipper sova ensam. Ska bege mig dit snart tänkte jag...
 Eftersom det inte är någon hoppträning den här veckan hoppade jag lite själv i ridhuset igår, ställde upp en 5,5:a på diagonalen och Chili kändes bra. Tränade på att trava på framåt när jag red fram och Chili verkar ha hajjat vad det är frågan om för han längde fint! Idag tänkte jag bara rida ut en sväng, synd att det inte är någon sol bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0