Tävling Älvkarleby+Dressyrträning

Det blev en riktig hästig helg den här helgen. Jag har praktiskt taget bott i stallet sen i fredags känns det som, men är man hästnörd så är man, Jag gör ju det för att jag tycker att det är så roligt :)

I lördags packade jag och pappa bil och trailer och for till Älvkarleby i strålande solsken för att tävla. Denna gång på deras grusbana. Förra året jag var där gjorde jag en fantastisk vurpa när tävlingarna gick på gräs,hade för bråttom i omhoppningen och landade på bakhuvudet men klarade mig bra! Bättre lycka denna gång, förutom att Chilis lädergrimma gick sönder på vägen dit, den var lite halvrasslig redan innan så nu var den bara att slänga... Som tur var träffade jag systrarna Tiger där och Emma var snäll och lånade ut Taggens grimma till Chili som vi ska lämna tillbaka nästa helg när vi ses i Tierp.

Vi avklarade säsongens första utetävling med bra resulat, Chili var taggad och jag fick t.o.m hålla tillbaka honom lite inne på banan.

1,05: dubbelnolla och placerad,10:a. Bra flyt hela banan!
110: 2 ner. Fick hålla upp tempot lite mer än i första klassen, fick korsgalopp och kom tokigt in i kombinationen som gjorde att bommarna föll, men annars en helt okej runda.

Efter en varm och svettig dag så lämnade vi Älvkarleby nöjda med en rosett med hem även denna tävling! Chili skötte sig jättebra och fick en välförtjänt dush när vi kom hem till stallet. Jag och pappa hamnade på Robinas med varsin kebabtallrik som vanligt efter tävling :) Jonte kom och hämtade mig sen på kvällen för att stolt visa upp nya bilen för pappa! När vi kommit hem till lägenheten drabbades jag av extrem trötthet efter en tävlingsdag i sommarvärme så jag däckade redan 21.30 :( Kände mig jättetaskig mot Jonte som jag inte hade träffat sen i fredagsmorse... men vad gör man?

I morse gick man återigen upp vid 8 för att åka ut till stallet och dressyrträna kl 10, ambitiös som man är! Chili var säkert lite trött från gårdagen men gick fint hela passet och jag avslöjade för DressyrSussie om min dressyrtävlingsplan den 21 maj, får se hur allt känns fram tills dess. Efter två heldagar i stallet känner man sig en aning mör så jag åkte hem till stan igen för att hinna umgås lite med min kära sambo också. Vi har varit iväg till Gränby centrum och glott lite i affärer och handlat lite mat inför veckan.

Nu ska jag piffa till mig lite och åka iväg till Sanna för lite tjejsnack. Sen hoppas jag att Viktor kommer hem med min bil snart som han har lånat över helgen så att jag slipper ta bussen till jobbet imorn. Man blir lite lat och bekväm när man har tillgång till bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0