Tävling i Fagersta-Vildmarksafari?

Alarmet ringde 03.35 imorse,ahhhh!! Alltså mitt i natten och alldeles på tok för tidigt att gå upp på en ledig dag, men är det tävling så är det! Vi lastade Chili och brummade iväg med trailern i tät dimma mot Fagersta. Klockan hade hunnit bli 5... Sikten var dålig och vägen mot Fagersta var kringelikrokig. Mellan Heby och Sala kliver det ut en stor älg på vägen mitt framför bilen och jag som sitter i framsätet skriker i ren förskräckelse att pappa ska stanna! Älgen lunkar in i skogen igen och jag pustar ut.. satt sen resten av resan på helspänn och hade span i skogen efter mera älg :/ Det var första gången jag såg en älg på så nära håll, hjälp vilket stort djur! När vi kört ut från Sala hade dom som tur var satt upp viltstängsel och jag kunde känna mig lugn.. men istället körde vi förbi både grävling och tranor, jag tror bestämt att familjen Aronsson var ute på Vildmarksafari!! P.g.a den täta dimman så fick pappa köra lugnt och försiktigt och vi hamnade efter i tidsshemat :( När vi äntligen kommit fram till Fagersta hade jag endast en halvtimme på mig att visa papper, gå banan, veterinärbesikta och rida fram,STRESS! Men jag hann!
För att summera dagen så har jag och Chili gjort 2 kanonbra rundor och Chili var sitt rätta jag igen och skötte sig utmärkt! (precis som som han brukar) Då kunde även matte rida avspänt :)

1m: 0+0 och 9:a, lite seg till en början men kom igång bra på slutet
110: 0+4 (ett pet i omhoppn) placerad,rosett och premier! Jättefina språng och han kändes pigg och fräsh!



Eftersom det var så få dubbelnollor så stannade vi kvar och väntade tills klassen var slut för att hämta ut priset som vi gjort oss förtjänt av :) Även om vi väntat i 2 timmar... Mamma och jag har kommit fram till att det är mycket mer lättsam stämning på tävlingar uppåt i landet än mot Stockholm, kan ligga nåt i det faktiskt!

Nu är påskledigheten slut och man har goffat färdigt av påskmat och godis och det är dags att jobba imorgon igen, pust och stön. Känns iallafall skönt att jag slapp min stängningsdag den här veckan!

Efter att ha varit upp sen halv 4 imorse känner jag mig nu en aning sömning så ska däcka i säng nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0