Vårshopping i Stockholm!

Pang bom så blev det vår! Nuförtiden kommer inte våren speciellt smygande utan när det väl blir varmt så blir det jättevarmt på en gång! Hoppas det håller i sig!

Jag avslutade arbetsveckan helt perfekt med att sluta tidigt denna underbara fredag! Solen värmde under de timmar som jag stog ute på jobbet med en kopp te och bara njöt! Inte särskilt ansträngande alls att sluta vid lunch en fredag som denna :) Jag brummade hem och käkade lite lunch för att sen ta mig ner på stan och ta en fika med Sanna på någon trevlig uteservering, åh vad man blir glad när det är sånt här väder! Folk är dessvärre lika övertända varje år med att gå barbenta i shorts,korta kjolar och glassa i solbrillor... Bryggan vid fyrisån är iallafall ett tydligt vårtecken här i Uppsala, den är överfull av "ungdomar" som solar och goffar pizza.. Nu börjar jag nästan låta lite gammal och gnällig men tycker bara att det blir lite för mycket.. Jag och Sanna hamnade iallafall på cafe 018 där vi satt och solade, tittade på folk och pratade gamla minnen,trevligt! Synd bara att jag inte kunde få några marshmallows i min choklad, enligt kassörskan var dom "stenhårda"...

Som en tradtiton brukar jag och Jonte alltid ta en vårtripp till Stckholm såhär i början på April för att handla lite nya vårkläder och igår tog vi tåget dit för att följa upp traditionen! 10tåget som vi hade tänkt ta var inställt så vi köpte biljetter och gick till Storken där vi handlade frukost som vi tog med oss på tåget. Deras osfrallor är läskigt goda! Sen bar vi av med 11tåget istället. Vi valde ju verkligen rätt dag att åka för solen sken och det var kalasväder även idag! Vi strosade runt överallt utan att stressshoppa den här gången. Vi gick lugnt från affär till affär och kikade i lugn och ro. Stannade och solade lite ibland :) Jonte köpte snygga chinos som satt perfekt och en snygg vårjacka och jag slog till på ett par snygga tygskor. Längtar tills det blir ännu lite varmare så att jag får snöra på mig dom!



Dagen avslutades enligt tradition med middag på Jensens, den bästa restaurangen i Stockholm! jag och Jonte listade ut att vi har blivit placerade vid samma bord varje gång vi har ätit där, lite lustigt! Jag åt kyckling på grillspett med klyftpotatis, grillade grönsaker och deras underbart goda sås och Jonte åt fläskfile med råstekt potatis. Tröck även i mig en banana split till efterätt,en klassiker! Mätta och belåtna tajmade vi in 18tåget tillbaka till Uppsala. Vi hann bara hem och packa in kassarna och svida om lite för att sticka iväg igen på diverse fester. Jag drog först hem till Sanna och därifrån till en kompis till Sofia för att fira hennes födelsedag i förväg. Hade missat att det var en studentlägenhet i korridor vi skulle till så det kom lite annat folk dit också men det blev en trevligt kväll! Slutade tyvär med att stackars Sofia fick Sannas enorma klack genom sin fot när vi skulle gå/cykla ner på stan, såg inte så bra ut så jag hoppas att det inte var så farligt som det såg ut... Det var ju självklart en olyckshändelse men fötterna ska man hädanefter hålla långt borta från Sannas livsfarliga skor! Eftersom jag skulle köra bil tidigt dagen efter blev det nyktert för mig och jag åkte hem runt 12. Var ganska mör efter en heldag i Stockholm med födelsedagsparty direkt på det...

Det var en trött Ida som gick upp denna söndagmorgon för att köra bil till Björklinge och träna dressyr. Inte nog med det så har jag haft träningsvärk i varenda kroppsdel sen Tomasträningen i torsdags men jag bet ihop och red dressyrpasset fullt ut! Tveksamt om jag kommer ur sängen imorgon för jäklar vad jobbigt det var men Chili blev riktigt fin och avslappnad på slutet. Sussi lovade att ta med en dressyrsadel som jag ska pröva till nästa gång,ligger den bra så slår jag till för ett bra pris! Behöver något som jag kan sitta ordentligt i nu när han börjar få sånt himla steg.
På eftermiddagen har jag farit runt med dammsugare och skurmopp i lägenheten så nu är jag för att vara riktigt ärlig HELT SLUT! Jag och Jonte ska laga till något gott att äta nu och mysa till en film ikväll, det blir skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0