Ensam hemma...

Tidigt imorse åkte Jonte iväg mot Östersund för att Fjällvandra i några dagar tillsammans med sin familj så jag har tillbringat dagen i min ensamhet... ägnade förmiddagen åt att städa och göra fint i lägenheten och sen cyklade jag ner på stan för att träffa Arina som jag jobbat som personlig assistent åt tidigare. Egtersom hösten i nulöget är ganska oplanerad så ska jag jobba lite hos henne igen med start nästa vecka, så det blir till att ändra på dessa fula vanor jag skaffat mig under semestern som att sitta uppe så här länge på nätterna, äta på konstiga tider, sova halva förmiddagen och bara låta dagarna gå. Det börjar nog bli dags att komma in i bra rutiner igen.

På kvällen hade jag saaben till förfogande och brummade iväg till stallet med stereon på högsta volym! Viktor brände en massa bra skivor till oss innan vi åkte på Roadtrip :) Jag och mina trogna medhjälpare mamma och pappa byggde hinder och jag hoppade lite. Chili var lite väl taggad och inte så jättelydig i själva hoppningen men det är väl kul att han är pigg ioförsig. Jag hade en långsida med galoppbommar och oxer och där var han riktigt fin, sen hade jag ett räcke med vattenmatta under. Imorgon blir det nog lite lätt trimning på gräset inför torsdagens tävling i Tierp.
Senare på kvällen kom Malin förbi och vi uppdaterade och ventilerade det senaste som hänt. Jag åt trötta brända falukorvar med makaroner och ser fram emot middag i Björklinge imorgon då jag verkligen är värdelös på att laga mat.
Och nu sitter jag här, Ensam, och kommer inte i säng.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0