Jobb och rutiner igen

.... En hel vecka har passerat! Dags att uppdatera lite!


I måndags började jag på nya jobbet och dagarna har rullat på och hela veckan har gått som på räls! Man kommer fort in i nya rutiner och efter bara några dagar kände jag mig hemma där. Det blir en vana att åka åt andra hållet och man vänjer sig ganska snabbt att åka till Sunnersta istället för till Vattholma. I onsdags var det planeringsdag och även den gick bra.
Dom nya kollegorna är jättegoa och tar väl hand om mig och mitt schema är perfekt så allt känns bra, det var en väldig tur att jag lyckades få det här jobbet utan att egentligen göra så mycket!

Man uppskattar verkligen helgerna på ett helt annat sätt när man börjat jobba igen så den här helgen har varit stora myshelgen för mig och Jonte :) I fredags kväll gjorde vi pizza och hyrde film och i lördags var vi ut och åt på Troja, deras mat är helt gudomlig! Efter den mysiga middagen åkte vi hem till Robban där det var lite fest. Jag drack ett glas vin men annars var det väldigt lugnt. Idag har vi ägnat förmiddagen åt städning och tvättning, riktigt nödvändigt "söndagsgöra" och det är sååå skönt när det är gjort! När det var klart cyklade i stormen ner på stan för att träffa Linnea. Vi tog en fika och hade massor att prata om som vanligt! Vi spikade b.l.a in en kräftskiva här hemma nästa lördag, hoppas att det är många som är sugna så att vi blir ett litet gäng! Jag har också varit i stallet och ridit och tagit hand om min älskade Chili på kvällen. Vi har ridit i skogen, galopperat på gräset och haft det mysigt i helgen! Man behöver lite omväxling ibland. Vi har ju tävlat så mycket nu i sommar och jag har varit borta nästan varje helg så nu blir det lugnt med tävlingar fram till september. På torsdag är det första Tomasträningen och då ska jag rådfråga lite!

JAG VILL:

* Klippa håret kort i någon snygg frisyr ( är otroligt less på mitt hår förtillfället...)
* Köpa converse skor
* Köpa en röd tävlingskavaj

Åh vad jag vill ha!!!


                                              

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0