Kortklippt och nyfärgat!

Resultat!

     

I fredags  satte jag mig äntligen i frisörstolen för att ändra om frisyren! Jag har gått och spanat efter var och varannan tjej på stan som gått runt i snygga kortklippta pagefrisyrer och tänkt att en sån frisyr ska jag minsann också skaffa mig! Långa hårtaffsar åkte ner på golvet i frisörsalongen och efter c.a en timme promenarade jag hem i mina nya converseskor och min nya fräsha pagefrisyr! Jag och mamma hade ägnat hela eftermiddagen åt att strosa runt på stan och efter en hel dag i nya skor så var jag jättetrött i fötterna.... Men det blev en toppenfredag med världens bästa mamma!

I lördags åkte jag, Jonte, Kalle& Emma på en mysig tripp till Kista centrum och Barkarby där vi shoppade lite. Vi kom iväg redan vid 10.30 och spenderade hela dagen där. Jag köpte en hårtoning och en randig tröja från Cubus som kommer passa perfekt till min nya frisyr :) Efter några timmars shoppning blir man fikasugen så vi tog ett break med goda muffins och diverse varma drycker på ett cafe'. Det tog ett tag att välja rätt ställe som skulle passa alla i smaken. Det måste ju finnas gott om smaskiga bakelser för att det ska klassas som cafe :) Vi var hemma i Uppsala igen vid 15.30 och jag åkte vidare till stallet för att hoppa Chili lite. Travde lite bommar först och hoppade en 5,5:a och han hoppade fint! Kvällen spenderade vi också tillsammans med Kalle och Emma hemma hos dom i Tuna backar. Herrarna kollade på fotboll och Emma färgade mitt hår. Medans toningen satt i vann jag överlägset över henne i yatzy!! Håret blev superbra och nu känns det extra uppiffat när det är både nyklippt och nyfärgat!

Idag har vi inte gjort mycket av värde. Vi passade på att sova ut och äta sen frukost, mysigt! Jonte har åkt iväg på innebandymatch och jag ska bege mig till stallet. Det har varit en mysig helg med mycket fika. Hösten börjar smyga sig på och det kommer bli ännu mera varm choklad med vispgrädde i höstrusket ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa :)

Vad fiint håret blev ida ! Glöm inte att anmäla dig till UVFKs tävlingar !! :D

2009-09-01 @ 21:10:36
Postat av: Lisa

Nu har jag startat en blogg jag med ! :D haha så nu får du komentera min blogg flitigt ! :)

2009-09-02 @ 20:46:21
URL: http://lisaharden.blogg.se/
Postat av: Linn Eriksson

Sjysst frisyr Ida! ;)

2009-09-04 @ 15:43:08
URL: http://www.linn-eriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0