KRÄFTSKIVA!

Vi hade en galet rolig kväll här hemma igår då vi hade en liten kräftskiva  tillsammans med Linnea, Malin, Sanna, Kalle& Emma. Vi fixade iläggsskivan till köksbordet som gjorde att det blev dubbelt så stort och alla fick gott om plats. Servetter, kräfthattar och nubbevisor var på plats och kräftkalaset kunde börja! Vi skalade kräftor och räkor  för fulla muggar och smaskade på bröd, vindruvor och massa tilltugg och när alla hade blivit varma i kläderna var det såklart dags för snaps och snapsvisor! Det blev "tjejernas" kväll eftersom Jonte och Kalle skulle spela match på söndagen så efter sisådär 5-6 snaps var vi en aning rund under fötterna och kräftskivan slutade med blåbärspaj och en raggarbilstur ner på stan :)
Det var nämligen så att Löken, Robban och Mackan var ute och åkte och svängde förbi här för att säga hej. Sanna hade dragit vidare på en annan fest men vi övriga tjejer hoppade in i vrålåket och fick oss en tur ner på stan! Vi hamnade sen på BJ där vi shakade loss ordentligt tills vi inte orkade mera. Det var nog ett tag sen man blev såhär på lyset måste jag erkänna men fan va roligt vi hade!

Imorse kände man sig lite tung i huvudet och det tog ett tag att komma igång, men efter en sväng till stallet och hem till mamma och pappa för att äta lite äppelpaj med vaniljsås så mådde man genast lite bättre. Baksmälla kallas det... Jag longerade Chili på ridbanan och han passade på att bocka och bralla rejält i galoppen när inte jag satt på. Det var väl hans sätt att visa hur skönt han tyckte det var att springa fritt utan ryttare! Det är kul att han är pigg iallafall! Imorgon börjar en ny vecka och nya äventyr och vi ska ha möte på jobbet, skönt att ha det överstökat sen... Min söndagsångest är enorm...
                           <3

Jonte och jag är taggade!




... likaså jag och Linnea!


Skalning pågår!


I raggarbilen!


Mot stan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0