Kråkhoppet i Tierp!

Jag har nu kommit hem till stan igen och är helt slut efter en vansinnigt varm och svettig dag som jag, mamma och pappa har tillbringat på tävling i Tierp. Varför det skulle vara såhär varmt just idag när man ska sitta till häst kan man ju fråga sig men väder kan man ju inte välja tyvär, så antingen är det lerbad eller zaharaöknen som gäller! Bara att välja!

Värmen verkade dock inte bekymra Chili särskilt mycket för han har skött sig jättebra och vi fick till två jättebra rundor idag! I 110:n var han lite slingrig och tyckte nog att det var ovant att hoppa på en så stor utebana med hinder överallt men vi tog oss runt på 4 fel (ett pet på hinder nummer 5) I 120:n var han riktigt fin och hoppade som en gud men blir ibland lite nonchalant och lyfter inte ordenligt på benen så det blev 2 skitpet.. Men jag är klart nöjd med dagen då värmen verkligen sög musten ur en... Nu är det bara att ladda om inför Roslagen på söndag!

Kärlek<3

          

För tillfället så känner jag mig mer död än levande och tror att jag ska försöka komma isäng hyffsat tidigt ikväll. Jonte är påväg hem och anländer Hällbygatan inatt någon gång *längtar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0