Semester-09

Lycka  är att dela alla roliga minnen och stunder man har tillsammans med någon man älskar såhär mycket!
Jonte är min sambo, själsfrände och allra bästa vän!

Kärlek <3

Vi har haft en otroligt rolig semester tillsammans med saaben genom Sverige! Första stopp blev Göteborg där vi besökte Liseberg tillsammans med tusentals andra människor som också var där samtidigt som oss och trängdes i långa köer..... Vi köpte Lisebergshäftet och åkte Flumride och Colorado! Efter några timmar där var vi ganska nöjda och åkte vidare till ett vandrarhem mellan Göteborg och Varberg som vi övernattade på, riktigt mysigt och med egen tv på rummet till och med! På torsdagen åkte vi vidare för att göra ett besök på Ullared. Även där tillsammans med tusentals människor som också var shoppningsugna, och det var c:a 500 m kö bara för att ta sig in till entren, helt sjukt! Kärringarna for fram som galningar med sina kundvagnar där inne och man fick vara glad om man kom ut med hälarna i behåll! Vi var inte på jakt efter något speciellt men det blev lite krimskrams, chokladkakor och cocosbollar b.l.a! Så nu har vi sett det också, vilken upplevelse... Efter några timmar på Scandinaviums största varuhus så var vi ganska trötta så vi åkte mot nästa destination som var Halmstad! Där stannade vi 2 nätter på ett vandrarhem som inte var lika fräsht som det första men det funkade. Vi kikade igenom stan och åt middag på en trevlig restaurang första kvällen och andra dagen hälsade vi på Jontes mormor&morfar som bor i Halmstad, där blev det middag och fika och vi träffade Lisa som bott hemma hos dom en vecka. Vi tog med oss henne och åkte till Leffes Lounch på kvällen för att spela äventyrsgolf och sitta i lounchen, jättemysig kväll. Nästa dag var det äntligen lite sol och vi passade på att avnjuta några timmar på underbara Tylösand och känna doften av havet! Jättelång och fin sandstrand och ett riktigt stekarställe måste jag säga! Senare på lördageftermiddag var det dags att åka hemåt igen och Lisa hade paxat en plats i baksätet påvägen hem. Vi sjöng och var allmänt jobbiga på hemresan tyckte Jonte, stackarn.... Vi stannande i Linköping hungriga som vargar och goffade pizza.

Det är jätteskönt och välbehövligt att  komma borta några dagar och se något annat och trots att det blev en väldigt oplanerad semester så blev den såå bra! Underbara mamma och pappa har tagit hand om Chili när jag varit borta och idag åkte jag ut till Björklinge på eftermiddagen och kramade hårt på allihopa! Tog en liten ridtur till travbanan också. Imorrn väntar dressyrträning som antagligen kommer bli ganska jobbig då jag inte dressyrtränat på hela sommaren...

På Liseberg!

Den enorma kön in till Ullared!

Fina Tylösand!

Det blåser vid havet!

Lisa och jag spelar golf!