Träna, träna!

Igår drog Tomas Hammarträningarna på Jälla igång igen och vi var laddade inför en ny termin!
Det kändes som att både Tomas och vi som red var inspirerade och sporrade att börja träna igen för det blev en riktig kanonträning! Tomas höll en lång och noggrann framridning där vi tränade att öka och samla i trav och galopp. Chili kändes superfin, mjuk och uppmärksam och efter en tuff framridning var man svettig och törstig och så var det dags att börja hoppa också! Vi travhoppade en serie först som sedan bands ihop till en liten bana med flera hinder i följd. Vi hoppade sen serpentiner där det även ingick att sakta av till trav emellan och trav in i serien på slutet vilket inte var helt lätt... Chili var iallafall jätteduktig och det är så kul att komma igång och träna igen! Jag känner mig peppad och laddad som aldrig förr, nu är vi på G! Tomas kommer med så bra saker och har så bra övningar så det är verkligen värt såå mycket att träna för honom varannan vecka! En av tjejerna i gruppen red på en häst som hon har lånat och den var E:Landlord precis som Chili så det var jättekul. Ett brunt sto med bläs, riktigt fin och hoppa kunde hon såklart, precis som Landlordhästarna :) Så Chili har nu fått en halvsyrra i gruppen ett tag framöver!
När jag ändå är i fullt trim med träningar så passade jag på att dressyrträna för Sussie idag när hon kom till Sandbro.
Det blev en genomkörare idag med och Chili gick fint! Jag känner mig fakstikt riktigt duktig efter två intensiva träningspass!

Jag avslutade veckan med att sluta tidigt från jobbet och åkte ner på stan för att handla kräftor och räkor inför morgondagens kräftskiva. Jag hörde rykten att det tar 24 timmar för skiten att tina så då fick jag lite bråttom att handla!
Jag har ju gått och spanat in ett par converseskor ett tag nu och gled in på Nilsons när jag ändå var nere på stan och prövade ett par, naturligtvis kunde jag inte gå därifrån när jag kärat ner mig i dom så jag köpte dojorna fast jag egentligen inte riktigt hade råd... Hur köpet egentligen gick till ska jag inte gå in på så noga men jag kan avslöja att jag gjorde en riktig fräckis! Jag har inte stulit något eller på något sätt gjort något olagligt men det är inte likt mig att göra såhär! Nu står iallafall skorna hemma i min garderob och är bara MINA! Kräftorna och räkorna ligger i kylen på tining och jag och Jonte har kollat på film och ätit godis! 

                         Nu är dom äntligen mina!

                     


- Man behöver inte alltid tänka på vad andra tycker och tänker. Ibland gör man precis som man känner just för stunden. Det blev jättebra ur en självisk situation, sen får man säga vad man vill om Etik och Moral! -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0