Lucia avklarat

Helgen har varit lugn, iallafall för min del! I fredags hade jag och Jonte världens mysigaste ostbricka, delade en flaska vin och kollade på Idolfinalen. Eftersom jag fortfarande är en "orutinerad" vindrickare så somnade jag i soffan direkt när det var slut! I lördags städade jag och gjorde fint hemma på förmiddagen, red + gjorde en massa duktiga saker i stallet och på kvällen var Jonte på lagfest så jag passade på att ha lite "tjejmys" här hemma och bjöd över Emma och Linnea som kom och käkade pizza och snackade en massa skit, riktigt mysigt!
I söndags var jag också riktigt pysslig! Vek en massa tvätt, storhandlade mat och gjorde sånt där som man aldrig hinner i veckorna. Jonte hade haft en vild lagfest i lördags och låg bakfull i soffan typ hela dagen.... Någon luciakänsla fick man ju inte direkt eftersom lucia inföll på en söndag i år och jag är väl inte den som knäpper på tv:n kl 7 på morgonen för att höra "Nu tändas tusen juleljus"... Men däremot så har vi haft luciatåg med barnen på jobbet ikväll och det var julstämning det! Jag har varit på jobbet med kliande glitter i håret och ungar överallt till kl 19 ikväll så nu känner jag mig faktiskt ganska trött. Skönt att ha det överstökat för i år! Det blir nog lite varm choklad och en köttfärspirog nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0