SNÖ

Jag gick och la mig kl 21.30 igår och imorse när jag gick upp och vickade på persiennerna ser jag till min förvånelse JÄTTEMYCKET snö... Röda dunjackan och vinterstövlarna åkte på och så pulsade jag ner till svartbäcken för att ta bussen, höll på att drutta på arslet x antal gånger och hoppades att ingen såg! Man är lika oförberedd varje år den första snön kommer som skapar "Snökaos". Visst är det mysigt med snö när den väl ligger på marken men det är lite jobbigt och problematiskt när allt ska komma på en gång. Dom berättade på radion att det var en som hade omkommit i en bilolycka norr om Uppsala tidigare i förmiddags och när jag senare pratade med mamma så berättar hon att bilen som körde före bussen hon satt på hamnade på fel sida av vägen och kolliderade med en timmerbil och föraren omkom,jättehemskt ju, och mamma tyckte att det kändes ganska jobbigt också... Jag tog iallafall en mysig fika med Emma på stan idag efter jobbet. Hon åker till Mora på fredag och blir där över jul så vi var tvugna att svida lite nyårsplaner! Efter en mysig fikastund så åkte jag vidare till stallet för att pyssla om Chili. Jag tog med hans supervarma vintertäcke+ halstäcke till stallet så nu är även han redo för vintern! Nu är det bara broddar och snösulor som fattas så kan vi ut och rejsa och busa i snön! Förhoppningsvis så kommer hovslagaren och skor honom på torsdag och om allt går enligt planerna så kan vi ut och rida i snön till helgen isåfall, längtar! Påvägen hem från Björklinge så ser jag fullt av eparaggare som slirar runt i snön i sina volvobilar och har jätteroligt och det är nästan så att man längtar tillbaka lite till vendeltiden :) Jag är faktiskt ruskigt sugen på att dra fram pulkan och ta mig ett åk om snön ligger kvar över jul!
Jag har precis duschat och sitter här i Jontes långkalsonger som jag lånat som pyjamasbyxor, extremt sexigt! NATTI NATTI!



                                          Vinterbild från förra året
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0