Söndagsmys i Björklinge

Igår inhandlades de sista julklapparna och det var mer eller mindre kaos på både Gränby centrum och nere på stan.... Jag hakade på mamma och pappa till Hööks och snyltade till mig ett par varma ridkängor, helt underbara att ha i stallet nu när det är snö och kallt. Kvällen tillbringade vi i Vänge tillsammans med familjen Hedlund där det var "Glöggmys" för fulla muggar. Viktor bojkottar ju den traditionella mysiga julen här hemma i år och drar till Egypten så vi hade lite julklappsöppning i förväg. Lite lätt överjästa av allt gott vi stoppat i oss i Vänge så åkte vi hem på kvällen igen och jag ägnade flera timmar åt att slå in julklappar och lägga allt i ordning så nu är jag faktiskt helt klar och känner att jag ligger i fas :) Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta ända fram till julafton!Idag åkte Jonte till Stockholm för att spela match och jag begav mig hem till mamma och pappa för lite söndagsmys i Björklinge. Vi fikade mammas lussekatter och ischoklad innan vi åkte till stallet. Chili tramapde sig på ena bakbenet med brodd igår när mamma och pappa var i stallet så att det blev ett jack vid kronranden så Johanna hjälpte till att lägga bandage. Som tur var blev det inget djupt sår och han verkar ha klarat sig bra men f.r.o.m nu så blir det boots på JÄMT! Det har snöat massor idag och jag och Chili tog en rejäl pulsningsrunda i snön, så mysigt! Efter en vinterdag i stallet smakade mammas falukorv och stuvade makaroner jättegott! Nu är det en kort vecka som väntar och jag jobbar fram till onsdag, sen går jag på lite välförtjänt julledighet, ska bli såååå skönt!

En vinterdag som denna så är lite härliga hästvinterbilder ett måste:







   
      


      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0