Dumma snö......

Jag fick ägna lördagkvällen och söndageftermiddagen med att titta på Världscuphoppning från Göteborg på tv istället för att  tävla själv.. En hel massa snö ställde till det så att vi inte kom iväg på den första tävlingen för säsongen i Högbo idag. Jag hade förberett allt och och både Chili och jag var taggade så det kändes lite surt att all den här onödiga blötsnön skulle komma just idag :( Det har varit bra väder hela veckan men just när jag ska åka en lite längre bit för att tävla så ska det bli snökaos, så typiskt. Jag känner mig en aning less på snö just nu, vill bara att det ska bli vår så att allting går lite lättare. Nu är det en månad tills nästa tävling eftersom tävlingar inte växer på träd den här årstiden så jag hoppas på bättre tur med vädret den 22/3 när det är tävling i Heby.

Jag och mamma satt på helspänn i soffan igårkväll och försökte hjälpa till med alla möjliga roliga rörelser när stjärnorna hoppade i Scandinavium! Det var riktigt spännande! En av de svenska ekipagen red en häst E:Landlord och det var roligt att se! Den hoppade fint och kom runt på 4 fel!
Idag har jag legat i soffan i 2 timmar och tittat på väldscuphoppningen igen på eftermiddagen och det blev svensk seger av Svante Johansson, lite otippat men kul! Det är så grymt att se alla fina hästar och maffiga hinder.



Förutom besvikelsen att det inte blev någon tävling så har helgen varit bra. Det är inte så dumt att vara hemma hos mamma och pappa och bli lite bortskämd. Jag hoppade en studs och ett plank idag och Chili var riktigt i gasen, tror att b-vitaminerna har gjort susen! Sen blev det en skrittur ut i snön.

Igår tog jag och Jonathan en välförtjänt sovmorgon, låg väl kvar lite väl länge för sen fick vi lite bråttom eftersom jag skulle träffa Linnea på stan 12.30 och han skulle ha innebandylunch inför matchen här hemma. Jag slängde bara i mig lite yoghurt eftersom jag och Linnea hade planerat att fika på stan, tänkte att jag kunde köpa någon god macka då.
Det blev en smarrig lördagsfrukost på Storken med ostfralla, varm choklad med grädde och en choklad boll. Vi pratade och skvallrade ett tag tills vi bestämde oss för att ta en tur till HM, där fyndade jag en snygg randig tunikatröja och matchande strumpor.

Veckan som gått:

Började måndagen med att ställa alarmet på nya mobilen på 07.45 istället för 06.45 och vaknade till vid 7.15 och insåg att jag försovit mig. Upp som ett skott för att hinna med bussen och vara på jobbet 8.30, upptäcker på vägen till bussen att mitt busskort gått ut för 2 dagar sen och att jag inte har några kontanter på mig.. Fick springa in på fyrishov för att ta ut 100 kr och betela bussen med, missade såklart bussen jag skulle ta och kom en halvtimme försent eftersom Jonte hade bilen den dagen.. suck,bra start på veckan. Jag hade ju kört bil i helgen och inte alls tagit reda på hur länge busskortet var giltigt.

I onsdags körde jag bil till jobbet för första gången och kunde sova en hel halvtimme längre på morgonen! Tog bilen direkt till stallet efter jobbet och sparade massor av tid!

I torsdags var det dags för den första torsdagsträningen för Tomas så vi brummade iväg till Jälla på kvällen. Träningen gick super och Tomas märkte stor skillnad på Chili vilket kändes skönt att höra, då har träning och trimning själv gett resultat, nu är det bara att fortsätta finslipa på våra svagheter. Nu dröjer det ju en vecka tills det är dags nästa gång eftersom han bara kommer varannan vecka :( Så nu får han läsa mitt målkort och lägga upp träningen efter det.

Idag kom jag hem till stan igen vid 14.30 och har mest degat. Jag och Jonte åkte iväg och Käkade kebab vid sextiden och nu väntar en Beckfilm och lite glass kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0