Klarat körkortet!!!!

Idag, Tisdagen den 10 februari kl 9.00 hade jag min uppkörning på vägverket i Uppsala och jag klarade det!!!!
Det här kommer nog vara en av dom bästa dagarna i mitt liv!

Känslan av att ha klarat av något man kämpat med under en längre tid är så grymt skön, att jag äntligen har fått mitt körkort nu känns helt overkligt! Pappa var den första jag ringde och berättade för med skakande händer och darrig röst imorse vid 9.45 när jag var klar, sen har mobilen och gratulationer på facebook strömmat in under hela dagen!
Jag är nog fortfarande i chocktillstånd och kan inte riktigt fatta att jag är fri att ta bilen och köra vart jag vill!! Vilken frihet!!! Vad mycket lättare mitt liv kommer bli nu, att bara kunna ta bilen till stallet eller till jobbet, vad mycket tid jag kommer att spara! Men det känns fortfarande helt fel att sätta sig i bilen och köra själv, utan någon som sitter bredvid. Senast igår körde jag lektion på trafikskolan och senast i helgen körde jag med pappa och den gröna ÖVNINGSKÖRNINGSSKYLTEN i bak, nu kommer den aldrig mer att sitta där!

Jag och Jonte har firat dagen med Princesstårta från Savoy och kollat på film, och jag känner mig extremt stolt över mig själv! Sitter och funderar på om jag ska våga ta bilen och köra till mamma och pappa i Björklinge eller inte.. :)

Tack snälla för alla gratulationer! Jag lovar att jag ska köra lugnt på dom hala uppländska vägarna!

-Stolt och glad- 



Kommentarer
Postat av: Victoria

GRATTIIIIIS :D

2009-02-10 @ 16:59:10
Postat av: Annika

Grattis till körkortet!

2009-02-11 @ 11:52:32
Postat av: My

Grattis!!!!

2009-02-13 @ 17:24:04
Postat av: Emelie

Grattis :)

2009-02-18 @ 14:51:17
URL: http://silverdis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0