Back to reality...

I onsdags fick man nästan en chock när alarmet ringde 06.30 och det var dags att gå upp i mörkret för att åka till jobbet.... Dags att ställa om dygnsrytm och komma in i rutinerna igen Ida,Nej jag vill inte!!! Det var ju så skönt att vara ledig och gå upp när man ville och bara göra ingenting.
Första arbetsdagen var iallafall inte så våldsamt jobbig eftersom den började med planeringsdag för hela förskolan men man blev ganska trött i huvudet iallafall efter att ha suttit på en stol och nästan fått träsmak i arslet och antecknat alla händelser som kommer att ske under våren... Fick även en riktigt äcklig smakupplevelse när vi skulle ha morgonfika. Jag som (fortfarande) inte dricker kaffe skulle ta en kopp te och hällde upp varmt vatten ur tekannan som våran kokerska hade gjort iordning. När jag tar första klunken upptäcker jag till min förskräckelse en otrolig saltsmak och måste spotta ut allting i diskhon.. Trodde att kokerskan försökte förgifta oss tedrickare eftersom det var fler än jag som drack av tet men hon hade inte en aning om vad som hade hänt med vattnet.. Så nu kanske jag får teskräck för resten av livet?? För ush vad äckligt det där va... Resten av dagen flöt på bra och gick ganska fort faktiskt.
Innan jag åkte hem kollade jag shemat för att se vilken fredag vi var inne på eftersom vi har 4 veckors shema, märker till min förtjusning att det är fredag 2 då jag öppnar och slutar kl 13,YES!kunde inte bli en bättre start efter julledigheten!!!

Igår åkte jag till stallet direkt efter jobbet och trimmade som en idiot i ridhuset så att jag var alldeles blöt på ryggen efteråt. La ut lite travbommar och ett plankhinder som jag jobbade över på volt. Det är ju Tomas Hammar "kom igång kurs" nu i helgen lördag och söndag och då kan man ju inte komma som en soffpotatis och bli helt slut efter framridningen... Det kommer jag säkert bli ändå med tanke på att Tomas brukar köra på rätt hårt... Jag återkommer om kursen efter helgen!
Jag har även klippt och friserat man, svans och hovskägg så att han ska se snygg ut när vi åker bort, pannluggen ska man helst låta bli då han sträcker huvudet rätt upp i vädret när man kommer dit med saxen, så jag får väl be mamma eller pappa att tvångshålla honom så att jag får jämna till den lite åtminstone. Var hemma vid 18tiden och då åkte Jonte iväg och spelade innebandymatch och jag fick tillbringa kvällen ensam.. lite tråkigt men jag sysselsatte mig med att göra minestronesoppa som jag åt medans jag tittade på "generation Fett" som var på 3an, låter skitäckligt jag vet men det var intressant att se faktiskt. Det handlade om världens fetaste man som vägde 400 kg och bodde och tillbringade sitt liv i en säng, han hade suttit så i 7 år, Stackars människa! Men en dag ville han ut och se sig omkring och då lastade dom upp karln på ett lastbilsflak och åkte iväg,Herregud vad jag är glad att jag är smal säger jag bara! Det kan man tacka gudarna för när man ser sånna där program.. I nästa avsnitt skulle man få se feta kvinnor från USA som älskade att visa upp sina feta kroppar i sexiga underkläder, det är ju inte sexigt nånstans,Det är ju vidrigt! Dom älskade också att sätta sig på män.. det där måste jag bara se innan jag kan uttrycka mig mer...

Idag har det varit en underbar dag. Det har varit soligt och varmt och man har stått ute på dagisgården på förmiddagen och bara njutit, fick nästan lite vårkänslor där ett tag! Längtar verkligen tills det blir vår. Jag satt i solen och gjorde snökakor med småbarnen för fullt! Mer sånna dagar tack!
Jag åkte direkt hem efter jobbet när jag slutade och har bara njutit av en ledig eftermiddag och att det redan är helg! Somnade en stund i sängen också innan Jonathan kom hem.. såå skönt! Nu har min träningsnarkoman till sambo åkt iväg igen och lämnat mig ensam för att träna innebandy så jag tänkte sysselsätta mig med att ta undan adventsljusstakar och julsaker, nu får det vara slut på julen.
Ikväll när Jonte kommer hem blir det antagligen någon onyttig mat och lite fredagsgodis och mys framför tv:n!
Mamma fick äran att rida Chili idag!



                              
                                -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0