Födelsedagar, Nyår och allt däremellan!

Veckan som gått:

Dagarna rinner förbi och går otroligt fort när man är ledig.. Jag har haft en inställd klocka i mig som gjort att jag vaknat 11.15 av mig själv varje dag! Man vänder ju lite på dygnet när man är ledig och är uppe mycket längre än när man jobbar och då sover man ju längre på mornarna också viljet resulterar i att jag har suttit vid frukostbordet runt 12, halv 1 varje dag och segat mig igenom halva dagen!

I lördags 27/12 fyllde Sanna år och hade sin traditionella fest i lokalen i Gottsunda. Dit kom 40 personer från alla håll och kanter som Sanna hade bjudit, en salig blandning av folk som Sanna kände på olika sätt! Det var en rolig fest och väldigt kul att träffa gamla bekanta. Senare på kvällen drog alla ner på stan i taxi för att fortsätta fira Sanna på BJ. Även där var det proppat med folk och man träffade ännu fler gamla bekanta! Champagne serverades vid ett bord och vi sjöng: Ja må hon leva! Sen dansade vi och hade roligt! En mycket trevlig kväll!



Tjejerna är på g! Go girls!

Den 29/12 var det dags för födelsedagsbarn nummer 2 att firas, PAPPA!Jag och Jonathan blev bjudna på födelsedagsmiddag i Björklinge och smarrig kladdkaka med tillbehör på det!
Innan firandet var jag i stallet då jag hade bestämt tid med Emelie som skulle komma och massera Chili. Jag hade mina aningar om att Chili skulle vara lite fundersam till massage eftersom han är lite skeptisk till nya saker men han skötte sig riktigt bra och tyckte till och med att det var riktigt skönt, speciellt när hon knådade in rumpan ordentligt, (det kliade säkert lite där!) Det är perfekt att Emelie håller på att utbilda sig och gör praktik så att hon kan komma ut fler gånger och knåda på Chili!

Vi har även hunnit med en shoppingdag här i mellandagarna Jonathan och jag! Jag shoppade jeans och en mysig hoodtröja som jag ska mysa ner mig i tillsammans med mina röda mysbyxor som jag fick av mamma i julklapp. Vi åkte även till Elgiganten och köpte en popcornmaskin till ett mycket reducerat pris! Gjorde ett riktigt kap då det var den sista som fanns kvar i butiken och vi fick köpa den för endast 197 kronor, som hittat!! Vi åkte hem nöjda och glada och hyrde den första Arnfilmen och invigde popcornmaskinen! Det blev supergoda popcorn, det är min nya favorit :) Nu har vi sett första Arnfilmen som var jättebra och måste åka och hyra tvåan också, sen går ju trean på bio. Har man sett en måste man ju se alla!

Igår var det årets sista dag, nyårsafton. Jag åkte till stallet på dagen och tog en nyårsritt ut tillsammans med en tjej från stallet. Chili var lite halvvild och pep och ruskade på huvudet men han lugnade sig efter ett tag! Efter ridturen blev det lite nyårsrykt för att få igång blodcirkulation och värme och sen pussade jag Gott nytt år på älsklingen min och åkte hem till stan igen. Jag och Jonte firade 2 år tillsammans också, jösses vad åren går!
På kvällen åt vi 3rätters nyårsmiddag på restaurang salt (f.d santorini) Förrätten var gratinerad hummer och vi klurade på hur man skulle bära sig åt för att äta den där rackaren, folk måste ju trott att vi var dumma när vi satt och gröpte ur och åt men när man inte äter sånt där så ofta så är det ju inte så lätt att veta.. :/ Varmrätten var grillad oxfile' med potatisgratäng,helt otroligt gott! Till maten drack jag faktiskt ett glas vitt vin som kyparen rekommenderade. Till efterrätt blev det pepperkaksglass med varma äpplen,riktigt smaskigt! Notan blev inte så billig i slutändan men vi kände att vi ville kosta på oss ordentligt när vi hade 2årsdag att fira också!
Efter middagen mötte vi upp Maria och Christian som hade varit på Leparc och ätit middag. Vi tog bussen tillsammans hem till dom och fortsatte att fira nyår tillsammans där! Det blev en jättetrevlig kväll med massa smått och gott som Maria bjöd på, b.la en god pannacotta! Vid tolvslaget korkade vi upp champagnen och ställde oss på deras balkong och skålade och tittade på fyrverkerierna. Jag som inte är någon champagneälskare drack faktiskt två glas, det var inte alls dumt! När det smällt klart ute gick vi in igen och spelade ett galet spel som Maria fått i julklapp. Alla hade varsitt handtag att hålla i och så satt spelet igång att spela musik, när musiken tystnat och det lyste grönt skulle man trycka på en knapp på handtaget så fort man kunde, om man tryckte sist fick man en stöt, och det kändes jätteäckligt!!!!!! man blev helt uppspelt och livrädd att man skulle få en stöt! Riktigt galet spel som man bör spela när man druckit lite (vilket vi gjorde också) jag och Jonathan tackade för oss och gick hem vid 2 tiden. Tack för en underbart trevlig nyårsafton!

Idag vaknade vi ännu senare och jag sitter fortfarande i morgonrock och degar... När jag loggade in på msn efter att jag vaknat började Lisa från stallet att prata med mig och berättade att hon firat nyår tillsammans med Daniel,Per och Wille från Bonde söker fru! Hon hade t.o.m bildbevis och jag blev lite paff faktiskt, Det är ju jättehäftigt att Wille har varit ute vid mitt stall och firat nyår! Jag hade inte aning om att han och Daniel var bästa vänner. Vad coolt :)

Nu ska jag styra upp mig själv och sen ska vi hyra andra Arnfilmen, köpa massa godis och gosa ner oss i soffan!

Ha det bra gott folk! 2009 ska bli ett bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0