Hårdkörning!

Nu var det dags att komma igång på riktigt! I lördags började "igångsättarkursen" För Tomas som skulle pågå 2 dagar på Jälla. Jag och min trogne medhjälpare till pappa åkte dit för att jag skulle rida i första gruppen klockan 14 på lördagen. Tomas plan var lite försenat så vi som hade kommit fick instruktioner via telefon hur banan skulle byggas och Tomas anlände vid 14.30. Vi hoppade lite serier och lydnad och grunden var att lägga upp galoppen riktigt ordentligt och bara ösa på! Jag fick lägga om min ridning ganska ordenligt då jag var alldeles för noggrann och för snäll tyckte Tomas så jag galopperade och galopperade och galopperade! Hästarna tyckte att det var roligt att rejsa runt där inne i det enorma ridhuset och jag hade fullt sjå att få stopp på Chili sen... Hoppningen funkade bra men det är alltid jobbigt att förändra något i sin ridning.. jag vet att jag kan rida på framåt men det finns ändå nånting i mig som gör att jag håller emot lite... det är det som jag måste träna på, att hela tiden rida på stora galoppsprång. Efter första dagens ridpass som började ganska tufft avslutade jag och pappa med att äta varsin kebabtallrik på Robinas i Björklinge! Det kände jag mig faktiskt förtjänt av efter den där hårdkörningen! På kvällen blev det bio med Jonathan. Vi såg Wallander som var jättespännande! Det har blivit mycket bio för mig den senaste tiden!


Tomas!

Några kanske reagerar på att han är mörk! Det gjorde jag också första gången jag skulle träna för honom (för c:a 6 år sen på ponnyn Dundrum på Lurbo) Tanken var: va, en mörkhyad tränare som pratar skånska, hm, hur ska det här gå! Men han är verkligen super, en tränare som verkligen lägger ner tid och ambition på att hjälpa en.

På söndagen var det banhoppning på shemat. Chili kändes jättefin när vi red fram och jag ansträngde mig verkligen för att visa Tomas att jag KAN rida framåt! Fick mycket beröm för att jag förstått uppgiften! Chili hoppade bra hela tiden och vi hade bra flyt. Det är väl fortfarande min självkänsla och att jag har lite för stora krav på mig själv som sätter käppar i hjulet ibland... Jag försöker verkligen jobba på det men så kommer det tillbaka ibland.. det är svårt att styra över det och Tomas var väldigt tuff mot mig under helgen men förklarade sen för mig att det var för att han vet att jag är ambitiös och har mål som jag vill uppnå som han vill hjälpa mig och pusha mig framåt. Jag fick även ett mail från Anette idag som har hand om träningarna där hon skrev väldigt omtänksamma saker och jag är enormt tacksam att folk bryr sig så mycket!
Både Chili och jag var helt slut efter 2 dagars intensiv träning och jag har funderat och reflekterat mycket från den här kursen, den var väldigt givande och jag ser fram emot när träningarna drar igång på Jälla i februari. Tills dess är det bara att träna hårt på min läxa från Tomas och försöka att inte vara för hård mot mig själv.


Jag är verkligen imponerad över hur stort engagemang
Tomas lägger ner på de träningar han håller och hur pedagogisk
och kunnig han är. Jag har lärt mig jättemycket!

Jag åkte in till stan vid 17  för att ta en söndagsfika med Linnea och det var precis vad man behövde efter en hård helgs träning- En stor smaskig chokladkaka och varm choklad med massa vispgrädde,mums!
Resten av kvällen blev väldigt lugn och tillbringades hemma i lägenheten..

Så var det måndag igen och det kändes väldigt segt att åka till jobbet imorse, var inte alls sugen på att börja en ny vecka. Men nu när man klarat av veckans längsta dag så känns det lite bättre.
Jag och Jonte har hemmakväll tillsammans då ingen av oss har någon innebandyträning eller stall idag, kors i taket! Chili fick ta en promenad med mamma idag, jag undrar om han har lika mycket träningsvärk som jag för mina vader gör riktigt ont :(


Kommentarer
Postat av: Emelie

va skönt och höra att det finns fler än mig där ute! Du och jag är rätt lika där Ida, sätter alldeles för höga krav på oss själva och vill vara perfektionister :P Vi får komma till rätta med det där tycker jag!

2009-01-13 @ 13:54:37
URL: http://silverdis.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-13 @ 13:57:20
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Linda Näsbom

Är det Tomas hammar? :o x)

2009-01-13 @ 23:00:20
URL: http://idagen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0