Kalllllllt

Det har varit ett par minusgrader och kallt flera dagar nu men idag bet det verkligen tag om kinderna när man gick ut... Termometern visade -10 grader när jag åkte iväg till stallet vid 2tiden och när jag kom hem visade den -15,Ahhhh va kallt.. inte undra på att mina händer och fötter var stelfrusna och orörliga efter ridturen... Är det såhär kallt imorgon så blir det på sin höjd en promenad med Chili om jag ens går utanför dörren...
Väl hemma igen så tappade jag upp ett riktigt varmt bad och la mig i för att tina upp,jätteskönt. Med mig i badet hade jag boken "den som inte tar bort luddet ska dö" av David Batra som vi fick av Linnea i julklapp, riktigt rolig bok med olika skrivna lappar som suttit uppe på gatan, i trapphus, i tvättstugor m.m. Måste bara dela med mig av några!

Lapp uppsatt på brevinkastet:

Vänliga brevbärare:
jag lider av bacill-skräck, vänligen använd handskar när du hanterar min post.

Lapp uppsatt i hissen:

Du som fiser i hissen om mornarna-sluta med det /Styrelsen

Lapp uppsatt på ett badhus:

tack för att du inte har analsex i vår bastu. Vänligen personalen

Lapp uppsatt på cykel som står på gatan:

Ställ inte cyklen här! Ställ den i stället istället!

Lapp uppsatt på en bil:

Hejsan! Om du undrar varför din bil inte startar idag så har du haft lyset på hela natten,Rätt åt dig! Det lös in i vårt sovrum, Tack för en sömnlös natt!

Hahaha, tycker att dom är ganska roliga faktiskt!

Igår var jag och mamma och såg Australia på bio,vilken film!! Den var riktigt bra! Ungefär som Titanic när man såg den för första gången på bio,fängslande! Först åt vi varsin pizza innan filmen började och sen blev det godis.. Efter att suttit 2 timmar och 45 minuter i en biosalong var det ganska skönt att sträcka på benen!

Idag tog man århundrades kallaste ridtur och sen kom Anna och vaccinerade Chili. Så imorgon blir det ingen dressyrträning eftersom han inte ska anstränga så hårt när han fått spruta.. lite trist men vi laddar upp inför nästa helgs Tomas Hammar träning istället,ska bli jättekul att hoppa igen!

Nu är det bara två dagar till ledigt sen ska man börja jobba igen.. det känns ju inte alltför lockande men det kanske är bra att komma igång igen annars blir man väl helt försoffad..

Nu ska jag och Jonte ta oss iväg i dessa minusgrader och handla mat... kylskåpet behövar fyllas på..




Kommentarer
Postat av: emma

hahaha...asg! den me bilen va ju roligast...sån lapp skulle jag oxå kunna tänka mig att sätta upp om ja fick tillfälle

2009-01-06 @ 21:27:07
Postat av: Linda Näsbom

Hahhahahha ah de där lapparna är så kul x)

2009-01-06 @ 22:17:45
URL: http://idagen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0