Riktig mördarvecka

Ush vilken hemsk vecka jag har haft på jobbet... Det har fattats mycket personal p.g.a sjukdom och vi som har jobbat har fått slitit som djur.. I tisdags var det extremt stressigt och nästintill kaotiskt för att få dagen och rutinerna att gå runt. När klockan äntligen blev 16.45 och det var dags för mig att gå hem var jag så trött så att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, inte nog med det skulle man ju till stallet och ta hand om sin kära häst, efter en sån stressig och hård dag på jobbet är man ganska grinig och har inte så mycket tålamod kan jag säga, så ridning är inte att föredra en sån dag... Kände bara att jag ville lägga mig ner och grina när jag äntligen kom hem klockan 20.30 den kvällen :(
Men det blev fredag den här veckan också (fast man trodde att den aldrig skulle ta slut) och det kändes i hela kroppen att man slitit extra hårt och att det skulle sitta fint och välbehövligt med helg!
Jag tillbringade faktiskt fredagkvällen i stallet med att rida ett dressyrpass för Daniel kl 18.30, hur ambitiöst är inte det då?! Det blev en riktig genomkörare med skänkelvikningar,öppnor och bakdelsvändningar. Chili var en riktig klippa på bakdelsvändingar, matte hade "förträngt" lite hur man gjorde så det var tur att hästen kunde! Jonte hämtade mig vid 8 och så köpte vi ett gäng pizzor med oss på Robinas i Björklinge och åkte hem med till mamma och pappa och åt tillsammans, mysigt! Efter det tittade vi på filmen "Benknäckargänget" med Adan Sandler som är så fruktansvärt rolig! Har sett den flera gånger innan men skrattar lika mycket varje gång.

I lördags klippte jag håret hos Elli på Salong Panzcel. Det är alltid så roligt att få gå dit och göra sig fin i håret och snacka massa skit! Det hade hänt mycket sen vi pratades vid sist! Nu har jag tuffat till frisyren lite igen, fast jag samtidigt håller på att spara ut mina pullisonger! Kände att jag behövde lite förändring, är ju van att sticka ut lite med min frisyr :)
Åkte direkt till stallet när jag var klar hos frissan och blev blöt i håret eftersom det regnade ute :( inge bra.... Hoppade Chili lite i ridhuset och han var pigg och glad!
På kvällen bar jag av till Sommarro där Sofia bor. Det vankades lite förfest med utgång! Det är alltid spännande att hälsa på hos folk man aldrig har varit hos och Sofia och Krille har inte bott där så länge. Lägenheten var jättefin och jag blev lite smått avis på tapeterna och det nya badrummet :/
Samuel hade vuxit och blivit stor, han är ju redan ett halvår och jag förstår inte vart tiden har tagit vägen.. Jag passade på att knäppa lite kort medans han fortfarande var vaken!





Senare mot kvällen drog vi igång med ölspel och drack mintshots, roligt! Jag är ju inte den som bangar!


Skåååål!

Vid 23.30 halkade vi iväg för att ta bussen ner på stan, det var  livsfarligt att gå ute, rena glansisen... och så hade man klackar... kunde inte bli annat än en vurpa, och det blev det för mig! Gjorde en fin en på Birkagatan och landade på rumpan, blev blöt och snöig, faaan! Tur att man hade druckit lite,annars hade man väl slagit ihjäl sig....
Vi styrde kosan mot Platina där det var jättelång kö, löningshelg-mycket folk! Men vi kom in till slut och hade en rolig kväll! Träffade Jonte där senare som kom dit med innebandygänget, vi blev kvar ända till stängning och sen var det dags att halka hem igen... Den här gången var det Jontes tur att vurpa! Han ramlade typ 100 meter från våran port,med mobilen i ena handen låg han bara där stackarn!

Och så vaknade man med huvudvärk och mådde allmänt dåligt idag söndag, precis som man brukar göra när man inte druckit på ett tag... Halva dagen gick innan vi ens kommit upp ur sängen.. gjorde lite pannkakor till frukost och sen städade vi lägenheten som inte såg så fin ut efter en förfest med innebandygrabbar (utan pedanta Ida hemma)
Vid 15 var det dags att åka till stallet och pyssla om Chili. Han fick komma in och torka efter att stått ute i regnet hela dagen, mockade och gjorde fint, sen blev det bara en liten promenad i snön, orkade inte rida idag...
Efter stallet stannade vi på Willys och handlade lite, åkte hem och lagade söndagsmiddag, Lövbiff,Potatisgratäng och bearnaisesås, jättegott! Resten av kvällen blir bara lugn, har inte ens hunnit få någon söndagsångest än,vad är det här?
Måndagen börjar med stängning och APmöte på jobbet,blä....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0