Vissa har det bra!

En normal arbetsvecka har glidit förbi och allt har återgått till det normala igen: Jobb, stall, hem och hinna umgås lite med Jonte, äta/dusha/sova för att börja en ny dag likadant. Livet har blivit inrutat igen och man har kommit in i sina fasta rutiner.... jag skulle önska mer fritid, men det är väl bara att bita ihop antar jag...

Jag har trimmat på med Chili i veckan lika ambitiös som vanligt! I torsdags kom en ny hopptränare, Ann Liwing, till sandbro för att ha hoppträning. Jag var med för att pröva och se vad jag tyckte. Träningen började med att varje ryttare skulle göra en presentation av sig själva och hästen och vilka mål man hade med sin träning. *Suck* Jag som inte alls tycker om att prata inför grupp tyckte att det var ganska jobbigt och var nog ganska blygsam med min presentation. Det är alltid svårt när man tränar för en ny tränare att bilda sig en uppfattning efter bara en gång men hon hade ett bra upplägg och bra övningar och träningen gick bra. Sen är det bara att hoppas att hon såg att jag var ambitiös och hade större ambitioner än vad jag kanske uttryckte. Det har även varit dressyrträning för Sussie i veckan och hon såg stor skillnad på Chili och tyckte att vi blivit jätteduktiga. Hon försökte t.o.m få mig att köpa en dressyrsadel, men lugn i stormen nu, det får nog vänta ett tag till! Det är jätteroligt att träningarna har dragit igång på riktigt, nu känner jag att vi är på g!

Jag och Jonte avslutade en hård arbetsvecka med pizzafredag! Det är så gott med hemlagad pizza! Vi tittade lite på Lets dance som förövrigt är ett ganska pinsamt program.. Sen blev det sängen ganska tidigt,trötta och slitna..

I Lördags var vi duktiga och städade hela lägenheten på förmiddagen så nu är det rent och fint!
På kvällen åkte vi till Vänge för att fira "Löken" som fyllde 24 år. Han bor i en nybyggd hyreslägenhet i Vänge alldeles intill ett stall med ridhus så jag blev lite sugen på att ta med mig hästen och flytta ut på landet :) Har faktiskt tänkt tanken hela dagen idag! och om några år så tror jag nog att det kan bli verklighet! Och får jag drömma lite till så har jag ett eget litet stall med några hästar och någon hund och katt senare i livet! Just nu så trivs jag med att bo i stan med närhet till allt men det vore samtidigt skönt att bo nära hästen och slippa det här flängandet fram och tillbaka hela tiden, så drömmar måste man ju få ha! Om jag återgår till Löken så var det första gången jag var hemma hos honom och han hade det kanonfint! Jag blev riktigt förvånad över den snygga inredningen och den välstädade lägenheten då det faktiskt är en ungkarl som bor där! Han bjöd på god smörgåstårta och vi blev kvar ett tag.

Söndagen har varit lugn och harmonisk och jag är en smula avundsjuk på min häst som har fått en riktig mysdag idag. Först kom Emelie ut vid 13 och gav honom en timmes massage som han tyckte var jätteskönt, speciellt när hon kliade honom på de ställen han ville :) Man såg hur han verkligen njöt! Emelie märkte skillnad från första gången hon masserade honom och tyckte att han kändes mjukare och att rumpan blivit fastare! Det är ju toppen! Hon gjorde även lite stretching på honom som jag tror är kanonbra så det ska jag försöka fortsätta med själv. Jag tror att han behöver det för att lossa i bogarna. När Emelie avslutat sin behandling och åkt för att jobba så tog jag en skrittur ut en halvtimme och det tyckte han var superskönt. Sen blev det eftermiddagsmat och vila i boxen. Imorrn får han vilodag så det är inte dumt att vara häst ibland när man får vara med om sånna här lyxigheter!
När mamma och jag var färdiga i stallet åkte jag med till Björklinge och åt middag tillsammans med mamma och pappa, för andra gången den är helgen... ush vad bortskämd man är... men när det serveras kyckling, klyftpotatis och grönsaker i ugn så tackar man inte nej. Jonte har ju åkt tusen mil bort för att spela innebandymatch så det är ändå inge kul att laga mat och äta själv.. så jag åkte till stan och tog en söndagsfika (den här söndagen med!) med Sanna och Linnea. Vi hamnade på Storken igen och jag goffade i mig en kopp varm choklad och en grodbakelse, som tyvär inte alls var lika god som den på cafe Linne, men den fick godkänt. Vi hade mycket att prata om som vanligt och timmarna tickade på.


Så ska den se ut!

Nu sitter man här ensam hemma med söndagsångest och man mår ju inte bättre av att veta att Jonte har tagit ledigt imorgon och att jag måste gå upp själv medans han får ligga kvar i sängen, Fy så orättvist! Får klura ut nånting jobbigt som jag ska tvinga honom att göra medans jag är på jobbet!

Fick föresten ett mycket trevligt besked i veckan att pappa har fått mycket mer sponsorpengar än vad vi hade räknat med! Så någon gång i veckan sätts pengarna in på pappas konto och jag kan snart köpa mina nya ridstövlar och lite till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0