Grillkväll!

Då har man avverkat första veckan på semestern då..... Det har tyvär inte varit något sol&badväder som man hade hoppats på så då fick man sysselsätta sig med annat! som Storstäda lägenheten, tvätta, baka chokladmuffins, hänga vid datorn, mysa i soffan! Sen har jag även hunnit med att umgås med min bror litegrann. Vi hade planerat att åka på en liten shoppingtripp i torsdags men eftersom vädret var så dåligt så höll vi oss inom ramarna i Uppsala och tog en sväng på Gränby centrum, hyrde en film och bakade god pizza som vi åt och låg sen i varsin del av hans gigantiska devansoffa och goffade godis :) Det blev en riktig mysdag inomhus helt enkelt! Jag har även hunnit med att umgås med Malin en hel del då hon har varit hemma hos mig några kvällar i rad. I tisdags fastnade vi framför tv:n till Michael Jacsons begravningsceremoni som vi satt och småsnyftade till... Sen i onsdags blev det tjejsnack kvällen lång, riktigt trevligt med besök sådär! På kvällarna har jag åkt ut till stallet och ridit lite, mest har det blivit tempoträningar utomhus, ganska skönt att göra lite annat ibland också. I onsdags red Malin Kellgren Chili för att känna lite hur han känns inför nästa vecka när hon ska ta hand om honom när vi åker till Falsterbo. Hon tyckte att han kändes jättefin och jag hoppas för allt i världen att han inte hittar på några dumheter när vi är borta!

Idag kom en glad älskling hem vid 12.45 och fick se mig sittandes vid datorn i morgonrock fortfarande!
-Nu har jag semeeeeester!!!!
-Grattis älskling!!!

Det firade vi med grillkväll hemma hos mamma och pappa i Björklinge ikväll. Pappa gick också på semester idag och firade det med vin, öl och päronkonjak, alldeles på tok för mycket för min lättpåverkade far som inte tål så mycket! Han blev full som vanligt och höll låda... men vi åt gott och hade roligt ändå :)
Jag fick vara chaufför hem då Jonte också unnat sig några välförtjänta öl för att fira att semestern börjat. Vi hämtade upp Malin hos hennes föräldrar så att hon slapp ta bussen hem till stan!

Imorgon har vi inte så mycket planerat men jag anar att det kommer bli en ganska seg förmiddag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0