Hemma igen

-Borta bra men hemma bäst-

Nu är jag hemma igen efter 5 dagar i Malmö! Det har varit en mäktig upplevelse att få se Falsterbo horseshow och alla kändisar runtomkring! Vi har faktiskt sett kändisar i både hästvärld och tv-värld för på ditresan åkte vi första klass på tåget och hamnade mittemot Mikael Persbrandt!! Jag som sett alla Beckfilmer har ju honom som en liten favorit och höll på att tappa hakan när karln sätter sig mittemot mig på tåget!! Jag och mamma betedde oss som två riktiga fjortisar gör när dom ser en kändis, fnittrade och försökte viska så att han inte skulle höra hur desperata vi blev, jag kunde ju inte slita fram kameran och fotografera honom direkt! Han såg inte alls så gammal och sliten ut som jag trodde utan var riktigt stekigt klädd i jeans, gympadojor och en snygg jacka. Jag dreglade och stirrade hela resan tills han klev av i Nässjö!


                                                                                       

På torsdagen när vi kom fram var vi trötta efter en dags resande och det blev mest att checka av Malmö som vi insett var en ganska stor stad! Vi käkade lunch på en restaurang och tog en tupplur på hotellet som låg mitt på gågatan i Malmö centrum! På fredagen tog vi oss till Falsterbo där vi tillbringade hela dagen i underbart väder! Det var riktigt häftigt att få se de stora tävlingarna med egna ögon! Mässan hade ett enormt stort utbud av hästsaker och vi shoppade en del, b.l.a ett nytt fint träns till Chili, longeringsgjord, flughuva, ridstrumpor, ridhandskar och en del annat välbehövligt!
Mellan varven så drack vi lite cider och lyssnade på livebandet, jättemysigt! Pappa tog sig såklart en och annan öl medans jag och mamma irrade runt bland stånden!





Vi har sett 7-års championat, grand prixhoppning, derby och H&M duell där 3 tjejer mötte 3 killar i banhoppning, derby och som avslutnig höjdhoppning! Först 1,55 sen 1,65 och till slut var hinderna 1,75! Riktigt häftigt att se och tjejerna vann och fick rida ärvarv i knallrosa vinnartäcken vilket var riktigt roligt! Falsterbo bjöd på väldigt mycket roligt och en stor upplevelse att få vara med om! Vi kände oss väldigt möra i kropparna efter några heldagar där och fick avsluta resan inne i Malmö där vi gick och strosade i affärer och fikade på riktiga kondis! Man har skyfflat i sig mat för mer än en veckas tid framöver nu men man ska väl passa på när man kan, det är ju så gott att äta ute!
Scandic hotel som vi bodde på var fint men rummet var en aning lyhört på nätterna då det låg med fönstret utåt gågatan... Det ena gick inte att stänga helt så pappa försökte så gott han kunde att täta det med hjälp av ett täcke... det hjälpte dock inte särskilt mycket då vi ena natten fick stå ut med trubadurer som spelade och fyllon som skrek... men annars har jag sovit ganska okej! Vi har iallafall avnjutit en underbar frukostbuffe' varje morgon och det är något jag kommer sakna!
Vi tuffade hem igår med ett 2 timmar försenat tåg men hem kom vi till slut och då väntade Jonte på tågstationen i Uppsala! Man längtar bra mycket efter sambo och häst när man varit borta några dagar och det var grymt skönt att få sova i sin egen säng igen utan att behöva höra en massa konstiga ljud utanför fönstret! Det har varit en rolig semester i hästväg tillsammans med mamsen och papsen och jag kan nog konstatera att vi är 100% hästnördar alla tre!

Idag har jag sovit ut ordentligt och ägnat förmiddagen åt att packa upp och bara ta det lugnt, man blir ganska trött av att åka på semester. Framåt eftermiddagen så träffade jag Malin och vi tog en långpromenad och ventilerade lite. Sen har jag varit i stallet och träffat min älskade häst som var sig lik! Malin Kellgren hade tagit hand om honom så bra och varit noggrann och ambitiös! Guldstjätna till henne! Jag red och trimmade man och svans! Så härlig känsla att få rida igen när man inte gjort det på några dagar! Imorgon ska vi åka till Jälla och hoppa lite på kvällen och stämma av så att allt känns bra inför Avestameetinget i helgen!

Här kommer lite bilder från Falsterbo! Enjoy!

                                                                               
                                                                                    Svante Johansson!

                                                   
                                           Peder Fredricsson!                    Alexander Zetterman!

                                                   
                                           Prisutdelning                            Höjdhoppning!

                                                  
                                        Sylve, Jan Svanlund och          Peter Gustafsson
                                        Henrik Johnsson!                      från Bonde söker fru!

                                                                                    
                                                                                   In och utsläpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0