Meeting i Avesta

I fredags var det dags för sommarens andra meeting! Vi styrde bil och trailer mot Avesta. Vi räknade ut att det var tredje året vi varit där och att vädret varit sidådär varje år..... Även i år mötte vi en blöt och lerig tävlingsplats då regnet fullkomligt hade öst ner i Avesta hela torsdagnatten och förvandlat Avesta ridklubb till ett lerbad.. Som tur var hade jag och mamma varit rutinerade och packat ner gummistövlar, dom behövdes kan jag säga! Men vi hade tur, det sprack upp på fredagen och blev riktigt fint väder hela helgen, banan och allt annat torkade upp och jag kunde vara glad igen :)

                            

Chili sköter sig utomordentligt bra när man är borta på meeting och det är så tacksamt att ha en häst som står så snällt i boxen som han gör. Han boade in sig ordenligt i sin box och hade till och med legat ner på natten!
Han har även hoppat fanstastiskt i alla klasser hela helgen och jag är supernöjd! Jag tror att lite hoppvila gjorde susen för han var verkligen taggad! I fredagens 110 som var en A:0 hade vi ett litet skitpet på ett förbannat björkhinder, sen på lördagen var han felfri :) I 120:n hade vi två pet men annars en väldigt bra runda. Jag känner att jag börjar få till det bättre och bättre och ju mer avspänd och säker jag blir desto bättre rider jag, så nu är vi på gång! Vi har inge bråttom då både han och jag behöver tiden på oss men det är roligt att veta att det "finns" där och att det är så pass lätta saker att träna vidare på. Det är så härligt att åka ifrån en tävling och känna sig såhär nöjd! Jag, mamma och pappa bodde natten mellan fredag och lördag på vandrarhem i Krylbo och det funkade helt okej men jag var bra slut på lördagkväll när jag kom hem och somnade som en sten i min egen säng på kvällen! Det tar mer än vad man tror att tävla 2 dagar och sova borta.

Idag red jag bara ut en liten sväng så att fina Chili skulle få röra lite på sig efter att ha hoppat och varit så duktig i helgen.
Sen skyndade jag mig hem igen för att åka med Jonte till Vänge och fira Lotta som fyllde år. Där blev vi bjudna på middag och tårta! Väl hemma igen blev det filmmys under filten i soffan då vi kände oss lite fryssna, mysmys.



En konstig känsla har slagit mig de senaste dagarna att sommaren bara rusat iväg, att man egentligen inte hunnit gjort allt man planerat, dagarna bara försvinner och det är kallt och börjar bli mörkt på kvällarna. Sommaren kan väl inte vara slut än?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0