SEMESTER!!!!

Nu har man jobbat och slitit i 1 år för att äntligen unna sig denna underbara semester!
Jag jobbade sista dagen på förskolan i fredags och f.r.o.m idag ska jag avnjuta ett par härliga veckors ledighet!
Jag känner att jag behöver coola ner mig själv och verkligen gå ner i varv efter ha stressat och farit i ett par veckor nu så det här är något jag verkligen behöver för att min kropp ska må bra!

I lördags var det en fullspäckad dag med tävling på UPK på eftermiddagen. Om jag själv fick välja skulle jag mycket hellre gå upp direkt på morgonen och rida första klassen för att sen kunna slappna av och ha det överstökat men ibland får man inte välja hur klasserna ligger... Vi åkte iallafall iväg och var på UPK vid 14.30, jag startade runt 16 och red 110:n som var en A:0. Chili var allmänt seg och slapp i benen och vi hade 2 pet. Kanske hade han träningsvärk sen hoppträningen i torsdags eller så var han bara allmänt trött, hursomhelst så ska han få lite välförtjänt vila från hoppningen ett par veckor tänkte jag. Det kan vara skönt för både honom och mig att ta ett break från träning, tävling och nervositet... Sen ska vi börja hoppa lite igen lagom till Avestameetinget i slutet på juli! När jag kollade reslutaten igår så upptäckte jag förvånat att jag hade kommit fyra om jag inte hade haft 8 fel eftersom tiden var ganska bra så tydligen gick det inte så segt som det kändes...
Efter tävlingen skyndade vi oss tillbaka till stallet eftersom jag skulle till Sandra på födelsedagsfest på kvällen. Jag blir så stressad när jag ska göra flera saker på en och samma dag... Vi fixade allt lite snabbt och jag slängde mig in i dushen hemma hos mamma och pappa för att sen köra vidare hem till stan och svida om till klänning! Jag och Malin tog en promenad ner till stan där vi mötte upp Linnea. Tillsammans tog vi bussen mot Lagerlöfsgatan där Sandra bor. På vägen till Sandra upptäcker jag att jag har fått världens skavsår på hälen efter Malins och min lilla promenad.... Linnea som är skavsårsexpert lånar ut några stycken plåster till mig och jag plåstrar om min stackars häl som var alldeles blodig :(
Väl hemma hos Sandra var kalaset i full gång och vi hamnade vid köksbordet som var uppdukat med bål och massa gott snacks! Senare på kvällen blev det presentöppning och invigning av "Fia med hutt" som jag köpt åt henne! Det blev en väldigt lyckad kväll tillsammans med mycket trevligt folk. Vi tog oss senare ner på stan och avslutade nattens timmar på Platina. Där träffade jag Jonte som var där med hela innebandylaget, det blev ett galet roligt avslut på kvällen!


Linnea och jag!


Alla sjunger "Ja må hon leva.." för födelsedagsbarnet


Sandra öppnar paket!


Något hände efter Fia med hutt spelandet och jag och
Malin blev lite glada i hatten!

Igår
var jag extremt duktig och tvättade bilen på eftermiddagen så att min käre bror ska bli nöjd när han kommer hem imorgon. Jag vill då poängtera att jag häll på i 2 timmar och gnodde och putsade bland tusentals mygg och var bakis dessutom. Guldstjärna till mig! Bilen har nog aldrig varit så ren som nu!

Nu ska jag enligt min plan storstäda lägenheten, så det är väl bara att sätta fart! Vilken start på semestern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0