Silverpärlan

I mitt hjärta! Man fäster sig lätt...



Jag har haft turen att få låna Emils volvo, även kallad "Silverpärlan" under en ganska så lång period och man blir väldigt bekväm när man har tillgång till egen bil ett tag... och nu har jag kärat ner mig i denna underbara varelse...
Nu har bror min gått och satt ut pärlan på annons på blocket för att köpa en ny bil. Emil trodde att han skulle bli telefontrakasserad av folk som ville köpa volvo under semestern men det var lugnt på den fronten så jag kunde låna bilen ett par dagar till, Yes tänkte jag och har brummat glatt till stallet fram och tillbaka! Sen imorse så ringde mobilen och jag orkade inte svara på första signalen, då var där en arg storebror i andra änden luren som trodde att jag var i stallet med bilen på söndagmorgonen! Han bad mig komma till Nyby med bilen ögonblickligen då det var en kille som hade ringt på annonsen... Jag slängde på mig ett par mysbyxor och for iväg. Det var ett ungt par från Eskilstuna som kom för att titta och provköra silverpärlan och som lät väldigt intresserade och skulle höra av sig till Emil i eftermiddag igen. Ledsen i ögat åkte jag hem igen.. Senare på kvällen fick jag glada besked att paret backat ut och att Emil inte ville pruta så mycket på priset så nu kan jag köra bilen några dagar till och få ta avsked ordentligt! Hade jag möjlighet hade jag köpt bilen själv!

Jag har varit på stan idag och ätit lunch tillsammans med Linnea. Vi hann även fönstershoppa lite innan vi skildes åt!
Resten av dagen har jag mest muttrat över att jag inte har en egen bil och att jag och Jonathan behöver fler garderober för att alla våra kläder ska få plats... Är det någonting som går snett för mig en dag så blir det lätt fel på allt, sån är jag tyvär... Det blev lite longering av Chili i ridhuset idag för att det regnade ute, han var riktigt duktig! När jag kom hem från stallet blev det dusch och atackätning av after eight.. Nu känner jag mig på bättre humör!

Det börjar dra ihop sig tills det är dags för mig, mamma och pappa att åka till Falsterbo. I veckan väntar lite shopping och packning inför resan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0