Äntligen Sommar!

Solen har hittat tillbaka och lyst över oss hela veckan, underbart!! Äntligen är det sommar! Dagisgården på jobbet har fått duga som solställe och mina axlar har nu förvandlats till två röda tomater :( Dom har varit två utsatta punkter när solen stått som högst mitt på dagen och då solskyddsfaktor aldrig riktigt varit min grej så får man skylla sig själv när det svider och gör ont sen, jag jobbar på med after sun! Eftersom det är stallet som gäller när man slutat jobba för dagen så har det inte blivit något sol& bad men igår kom jag på den brilljanta ide'n att jag och Jonte skulle ta med oss filt och picknick och lägga oss i stadsparken på eftermiddagen och det krävs så lite för att det ska bli så mysigt! Solen värmde alldeles lagom sådär vid 19tiden och vi låg på filten omringade av folk som spelade kubb, krocket och drack diverse alkohol, då gick det upp för oss att många faktiskt har sommarlov och semester redan... Men vi jobbar på ett tag till i värmen!

I veckan har jag både hunnit med att dressyr- och hopptränat så Chili har fått jobba på ordentligt i värmen även han! Han var jättetaggad på hoppträningen i måndags och drog iväg efter hinderna vilket inte riktigt är likt honom, då kom jag på att dom nya sporrarna jag hade på mig faktiskt gav effekt, YES! Igår fick han lite vila och idag tänkte jag trimma på lite igen. På lördagmorgon ger vi oss av till Mariefred på meeting och blir borta hela helgen, ska bli så kul att åka dit igen och det känns bra att Chili är pigg och fräsh!

I eftermiddag blir det en sväng till Hööks för att inhandla ett par nya vita tävlingsridbyxor och lite annat som behövs inför meetinget. Jag ska även hinna med att styra upp mig själv lite (måla tånaglar, raka ben m.m) Det blir en fixareftermiddag som avslutas i stallet när det blivit lite svalare ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0